Nem fiatalít a Chanel krémje

2001.07.20. 14:46
A brit Advertising Standards Authority (ASA) reklámhatóság fogyasztói panaszok nyomán leállíttatta a francia Chanel "Precision Age Delay" nevű termékcsaládjának reklámkampányát - közölte a Guardian. A szervezet szakértői szerint nem bizonyítható, hogy a krém rendelkezik a reklámban felsorolt tulajdonságokkal.
Az ASA azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a reklám szövegében hallható, illetve olvasható kitételek, miszerint az arckrém "stimulálja a sejtek vitalitását", "megtanítja a bőrt, hogyan kell ismét fiatalként viselkedni", illetve "eltünteti az öregedés jeleit, megfiatalítja a bőrt".

Mégsem stimulálja a vitalitást

A hirdető több klinikai teszt eredményét elküldte az szervezetnek, de az ASA által felkért szakértők szerint ezek nem támasztják alá a reklám állításait.

Az ASA idén már lekapcsolt több gyártót, akik reklámjaikban több krémről is állították, hogy az azokban található csodálatos retinol visszafordítja az öregedést. A gyártóknak az ASA döntése után változtatniuk kell a reklámok kifogásolt pontjain.

Az ASA nem csak a kozmetikumokra figyel

Az ASA a Chanellel egy időben a UK LifeLegaue nevű civil szervezetet is felszólította kampányának megváltoztatására. Az abortuszellenes szervezet ugyanis reklámjában azt sugallta, hogy több hónapos magzatokat is el lehet vetetni. A LifeLeague plakátján egy róka és egy embermagzat látható, és a felirat azt állítja, hogy a róka életét törvény védi, míg az embermagzat törvényesen megölhető. A szervezet az ASA döntése után közölte, hogy változatlan formában folytatja kampányát.