A Chrysler megfenyegette beszállítóit

2003.06.17. 13:18
Az autógyártó magasnak találta az árakat, ezért 132 beszállítóval közölte, hogy vagy csökkentenek vagy szerződést bontanak.
A DaimlerChrysler amerikai részlege egymilliárd dolláros második negyedéves vesztesége után komoly költségcsökkentésbe kezdett, közölte a Financial Times. A cég szerint a veszteséget elsősorban az egyre nagyobb árengedmények és a raktárkészletek értékének csökkenése okozta. A vállalat helyzetét nehezíti, hogy az amerikai autóeladások csökkennek, miközben a fizetendő járulékok és vásárlásösztönző akciók komoly terhet rónak a cégre.

Egyszer már szóltak

A Chrysler közleménye szerint a 850 beszállítóból 132-t figyelmeztettek, hogyha nem reagálnak az "árakkal és minőségi követelményekkel kapcsolatos felvetésre", akkor elveszíthetik szerződésüket. A vállalat először tavaly év végén kereste meg partnereit, hogy "próbáljanak meg a világpiaci árakhoz igazodni", és próbáljanak az ázsiai beszállítókhoz képest is versenyképes árakat megszabni.

Keményebb hang

Dieter Zetsche vezérigazgató a Financial Times-nak azt mondta, hogy a defláció miatt most valószínűleg egyszerűbben meg lehet állapodni az alvállalkozókkal. A beszállítók közül 132 cég nem reagált az első megkeresésre, ezért kellett most keményebben fogalmazni, tette hozzá.

A rivális Ford szintén elindított egy kilencmilliárdos átszervezési programot, de a beszállítóktól nem kér árcsökkentést, közölte Nick Scheele igazgató a cég éves közgyűlésén.