Árpád
-2 °C
4 °C

Pekinget teszteli a Coca-Cola

2008.09.28. 20:19
A Coca-Cola 2,5 milliárd dollárt ajánlott Kína legnagyobb üdítőital-gyártójáért, ezzel igazából tesztelni szeretné, hogy Kína engedi-e külföldiek tulajdonszerzését hazai üzletekben.

A Huiyuan Juice Group kevéssé ismert Kínán kívül, pedig ez az ország legnagyobb üdítőital-gyártója, a piac 42 százaléka az övék. A cég most saját sikerének lehet az áldozata, ha Peking úgy ítéli meg, hogy túl nagy és túl ismert ahhoz, hogy egy külföldi befektető kezébe kerüljön – írja az AP hírügynökség. A világ legnagyobb üdítőgyártója, a Coca-Cola 2,5 milliárd dollárt ajánlott a cégért.

A Huiyuan termékei megtalálhat minden kínai üzletben, ha a Coca-Cola megvásárolja a céget, akkor óriási piacot is szerez mellé. A kínai cégnek pedig azért tetszik az ajánlat, mert fejlesztheti termékeit és újíthat marketingén.

A kínai kormány rutinosan figyelmen kívül hagyja az emberek véleményét, amikor leépítésekről vagy egyéb fájdalmas lépésekről van szó. A Coca-Cola céggel kapcsolatban azonban egyetérthet a közvéleménnyel, hiszen az amerikai cég ajánlata ellenkezik azon terveikkel, hogy nagy kínai cégeket építsenek, melyek majd uralják a hazai piacot.

Az ajánlatot szeptember harmadikán jelentették be, azóta a kínai cég vezetője és alapítja több fenyegető levelet kapott, árulónak nevezve őt.

Mindezek ellenére akár meg is kaphatja az engedélyt a Coca-Cola, ha sikerül meggyőznie a kínai kormányt, hogy az egész ország javára válik a felvásárlás. A cég vezetői már találkoztak a pekingi hatóságokkal, de a szóvivő nem akarta elárulni, miről tárgyaltak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?