Rafael
18 °C
32 °C

Gigafúzió után megalakul a világ legnagyobb légitársasága

2008.04.15. 10:32
A világ legnagyobb légitársasága jöhet létre, miután az amerikai Delta és Northwest légitársaságok úgy döntöttek, összeolvadnak. Az új társaság neve Delta marad, székhelye Atlantában lesz.

A két rivális amerikai légtársaság, a Delta Air Lines és a Northwest Airlines megegyeztek, hogy egyesítik erőiket. Az összeolvadás után éves forgalmuk 35 milliárd dollár körül lesz, munkavállalóik száma pedig eléri a 75 ezret. Az új társaság székhelye Atlantában lesz, a név pedig Delta marad – tudósít a CNN. Az új cég négyszáz városba, 67 országba indít járatot.

Az összeolvadást egy évvel azután jelentették be, hogy mindkét cég csődvédelmet kért maga ellen. Hétfő éjszaka egyeztek meg, az egyezség részeként a Northwest részvényesei minden egyes részvényük után kapnak 1,25 Delta részvényt is – írja a BBC Online.

Az is elképzelhető, hogy a szakszervezetek ellenzik majd a két cég egyesülését.A cégek vezetői ugyanakkor azt mondják, hogy az új cég biztonságos munkahelyeket teremt. A Delta légitársaság még a megállapodás bejelentése előtt meghosszabbította a pilóták kollektív szerződését 2012-ig, és 3,5 százalékos részesedést igért nekik az új társaságban. A Northwest pilótái és a földi személyzetet tömörítő szakszervezet jelezte, hogy feltehetően ellenzik a megállapodást, mert a Delta úgy állapodott meg pilótáival, hogy a Northwest pilótáiról semmi nem szerepel a szerződésben, így ők hátrányba kerülhetnek az új cégben.

A Deltánál azt is elismerték, hogy lesznek leépítések, hogy ne növekedjen meg túlságosan az adminisztratív részleg, de az elbocsátandó dolgozók száma még ismeretlen. Még az összeolvadásról szóló megállapodás előtt a Delta bejelentette kétezer dolgozó elbocsátását.

Az egyezséghez még meg kell kapni a versenyfelügyeleti szervek jóváhagyását is, de ezzel valószínűleg nem lesz gond.

Elemzők szerint a többi légitársaság is hasonló lépéseket követ majd, hogy le tudják küzdeni az egyre magasabb üzemanyagárak miatti problémákat. Az amerikai és európai légitársaságok is egyre nehezebben tudnak mit kezdeni az egyre kevesebb utassal, miközben nem tudják az árakat emelni, habár folyamatosan drágul a kerozin.