Életjelek a dotkom-szektorban

2002.04.24. 12:25
A világ legnagyobb internetes kiskereskedője, az Amazon.com ismét vártnál jobb eredményről számolt be. És először mutatott ki nyereséget a brit online bankszektor úttörője, az Egg.
A tavalyi utolsó negyedévben felmutatott nyereség után a világ legnagyobb online kiskereskedője, az Amazon.com ismét meglepte a befektetőket.

Vártnál kisebb veszteség

A vállalat első negyedévi nettó vesztesége a Wall Street-i konszenzusnál kisebb lett és az egy évvel korábbi azonos időszakban kimutatott érték tizedére mérséklődött.

Az online kiskereskedő árbevétele 21 százalékos emelkedéssel 847 millió dollárra ugrott. Az értékesítések különösen a kulcsfontosságú területeken, a könyveknél, a zenei és video kiadványoknál külföldön 71 százalékkal nőttek.

A magyarok is kezdenek rákapni
A rendszeresen internetezők több mint 60 százaléka szerzi be utazási információit az internetről, sőt 28 százalékuk az utazás fontosabb kellékeit - repülőjegy, szálloda - is az interneten keresztül foglalja le - tájékoztatta az MTI-t a British Airways a Nagyutazás.hu-val készített közös felméréséről. Az utazási szokások és az internet magyarországi kapcsolatáról készített felmérésből kiderül, hogy az interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában az utazással kapcsolatos vásárlások - a banki szolgáltatások, a könyvek, a zenei árucikkek után - a negyedik legkeresettebb online termékké lépett elő Magyarországon.

A nettó veszteség 234 millió dollárról 23 millió dollárra, azaz részvényenként 66 centről 6 centre csökkent. Az elemzők 800 millió dolláros árbevételre és részvényenként minimum 7 cent veszteségre számítottak - írta a Napi Online.

Minden várakozást túlszárnyalt az Expedia online utazási iroda negyedéves eredményei is. A cég az első három hónapban 5,7 millió dolláros nyereséget ért el az egy évvel ezelőtti 17,6 milliós veszteséggel szemben.

Nyereséges internetes bank

Az Egg Plc. brit online bank első negyedéves eredményei ugrásszerű javulást mutatnak. A tavalyi azonos időszak adózás utáni 27,6 millió fontos vesztesége 1,5 millió font nettó nyereségbe fordult, az üzemi eredmény 36,4 millió font mínuszból lett 2,9 millió font plusz, a részvényenként eredmény pedig -3,4 pennyről +0,2 pennyre változott - írja a Napi Online.

Az Egg az első három hónapban 157 ezer új ügyfelet szerzett. A cég azt is közölte, hogy a folyó negyedév első két hetében további 50 ezer új ügyfelet gyűjtött, és a hitelkártyás ügyfelei száma elérte a másfél milliót.