Négy kanadai választotta a Dunlop Abroncs nevet

2002.03.18. 11:58
Kanadában négy Dunlop vezetéknevű ember jelentkezett a hasonnevű gumigyár felhívására, és változtatta nevét Dunlop-Tire-re. A cég 25 ezer dollárt oszt szét a jelentkezők között, akik a gyár új reklámkampányában is szerepelnek majd.
A Dunlop decemberben hirdette meg akcióját, miután marketingesei úgy döntöttek, hogy hoki- és baseballstadionok helyett inkább embereket kezdenek szponzorálni. Kanadában körülbelül ezer Dunlop él, közülük legfeljebb ötvenen pályázhattak - közölte a Globe and Mail.

Nem kötelező megtartani

A névcsere nem végleges, a cég nem kötelezi a résztvevőket, hogy új nevüket meg is tartsák. Sőt, a Dunlopok hivatalos iratokról, szerződésekről nevük visszaváltoztatása nélkül is lehagyhatják az Abroncs tagot.

Divatot teremt?

A vállalat által megrendelt közvélemény-kutatások szerint a kanadaiak 37 százaléka megfelelő összegért hajlandó lenne megváltoztatni a nevét. A megkérdezettek 42 százaléka hisz abban, hogy a vezetéknevek márkanévre való változtatása a reklámozás egyik bevett új formája lesz.