Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Eurómilliárdok az e-turizmusból

2004.07.28. 08:14
Az idén több mint 10 milliárd eurót hoz az európai turizmusnak az internetes helyfoglalás. A hazai cégeknél is gyors ütemben nő az online rendelés, ám ez a bevételüknek még csak néhány százalékát jelenti.
Európa-szerte tombol az üdülési láz, az utazási irodák már az interneten is egyre nagyobb számban kínálják az utazni vágyók számára a nyaralási lehetőségeket. Az értékesítési csatornák közül egyre fontosabbá válik a világháló: a Forrester Research piackutató konszern felméréséből kiderül, hogy a legkonzervatívabb becslések alapján is az öreg kontinensen az idén több mint 10 milliárd eurót költenek a számítógép előtt ülő fogyasztók üdülési terveik megvalósítására. A diszkont-légitársaságok mellett egyre több online utazási iroda jelent meg, és a nagyobb üdülésszervezők közül is majd mindegyiknek van már saját weblapja - derül ki a Frankfurter Allgemeine Zeitung összefoglalójából.

Itthon kevés az on-line rendelés

A hazai turisztikai vállalatok éves forgalmában ma még csupán néhány százalékot jelent az internetes rendelés, ám az aránya hónapról hónapra növekszik. S ez nemcsak a külföldi foglalásokra, de a hazaiakra is igaz. A cégvezetők támogatják az internetes értékesítést, hiszen ennek költsége alacsonyabb, mint a hagyományos formáé.

A Danubius Rt.-nél az idei év első felében a vendégek három százaléka foglalt interneten keresztül, ami már jelentős növekedés, hiszen ez tavaly még csak 1,5 százalék volt. Mindez a forgalomban is érezhető, hiszen az online foglalásból származó bevétel tavalyi 2,5 százalékos aránya az idén már 4 százalékra emelkedett. A Danubiusnál egyébként nemcsak szobát, hanem teljes utazási csomagot is lehet rendelni. Míg a szobafoglalás főleg az üzleti utazók körében és a fővárosi szállodákban jellemző, addig az utóbbi a vidéki gyógyszállókban gyakorlat.

Az internetes értékesítést ösztönzik is a cégnél. A Danubius saját honlapja mellett több portálüzemeltetővel is kapcsolatban áll, ahonnan elérhető a szállodavállalat oldala, sőt foglalni is lehet. Jelenleg 25-30 ilyen partnerük van a világban. Emellett - mint a cég illetékese mondta - folyamatosan dolgoznak azon, hogy az egyes keresőprogramokban minél jobb pozíciót érjenek el.

Fogékony fiatalok

Ezt alapvetően fontosnak tartják a Hunguest Hotels Rt.-nél is - tájékoztatott Szabó József, a társaság értékesítési igazgatója. A cég tapasztalatai szerint a magyar vendégek fogékonyabbak a világháló nyújtotta lehetőségekre, mint a külföldiek. Utóbbi vendégkör ugyanis a net iránt kevésbé fogékony, idősebb korosztályba tartozókból áll, míg a hazai a fiatal és a középkorú felnőtt vezetői rétegből tevődik össze.

A Malév a közelmúltban újította meg internetes portálját. A tavaly decemberben indított értékesítési forma eredménye, hogy az idei első fél évben a hazai jegyeladás 15 százaléka már ezen a csatornán bonyolódott. A fejlesztés fontos eleme, hogy a repülőjegy mellett más turisztikai szolgáltatás is elérhető legyen. Ennek érdekében a Malév tárgyalásokat folytat külföldi vasúttársaságokkal, már megegyezett az AVIS és a Holiday Car autókölcsönzőkkel, és kiemelt partner a szállodai helyfoglalást kínáló globális Octopus társaság is.

Az egyik legrégebbi hazai utazási portál az 1997-ben indult Travelport.hu. Tavaly közel 9800 repülőjegy-foglalás futott át a rendszeren, s mintegy 8 ezer utat kértek le az érdeklődők, ami 15 százalékos éves bővülésnek tekinthető - tájékoztatott a társaság illetékese. Az idén az eddigi forgalom alapján már 30-40 százalékos bővüléssel számolnak.