A luxusautók mentették meg Németországot?

2003.01.03. 12:33
Nem zárt túlzottan fényes évet Németország: Európa legnagyobb gazdasága éppen hogy csak minimális gazdasági növekedést tudott felmutatni, és úgy tűnik, a stabilitási és növekedési paktumban saját kérésére rögzített 3 százalékos költségvetési hiányt sem tudta tartani.
A gyengélkedő építőipar, az elmaradt turistabevételek miatti kiesést, a luxusautó-ipar pótolta, valósággal megmentve ezzel a német gazdaságot. A Mercedes Benz, a Porsche, a BMW és Audi egyaránt jó évet zárt, jelentősen növelték Amerikába irányuló exportjukat.

Amerika bevásárolt

Úgy tűnik, a luxusautó-gyártókat sem a munkanélküliség sem pedig a rossz gazdasági adatok nem rémisztik el, de még a recesszió előszele sem. A Mercedes-Benz összes eladása tavaly novemberben 7.5 százalékkal nőtt, e hónapban 19.374 luxusautót értékesítettek, az év első 11 hónapjában pedig 186.562 darabot adtak el, ez 2,9 százalékos növekedést jelent.

Ugyancsak novemberi adatok szerint az Audi 14,2 százalékkal növelte Amerikába szállított luxusmodelljeinek számát, a Volkswagen pedig 1,8 százalékkal gyarapította tengerentúli eladásait. A november igazán jónak bizonyult a müncheni székhelyű BMW-nek: amerikai értékesítése az év elejétől e hónap végére 18,3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Jönnek a japánok

Noha a tengerentúli adatok biztatóak, Európában a német autóipar is megérezte a rossz gazdasági hangulatot: a BMW eladásai 9,1 százalékkal, a Mercedes-Benzé 3 százalékkal, a Volkswagené pedig 5,3 százalékkal csökkentek.

Hogy az európaiak tavaly jobban spóroltak, ebből a japán autógyártás húzott hasznot. Az olcsóbb, de minőségben néha európai társaiknál is jobb autók piaci részesedése összességében 10,8 százalékra nőtt, egy év alatt egyedül a Mazda csaknem 55 százalékkal növelte eladásait.