Német fiatalok húszmilliárd eurója

2003.07.14. 08:35
Gazdasági recesszió, növekvő munkanélküliség, egyre szorosabbra húzott nadrágszíjak ide vagy oda, a német fiatalok soha nem voltak gazdagabbak, mint a jelenleg. A tinik most már komoly célközönséget jelentenek a kereskedők számára. A fiatalok kezében évente húszmilliárd euró fordul meg.
Szakértők szerint az általános gazdasági helyzethez viszonyítva a fiatal német fogyasztók piaca rendkívül dinamikusan fejlődik. Ezen a területen nem jelentkezik a recesszió.

A 6-19 esztendős korosztályhoz tartozók vásárlóereje minden eddiginél nagyobb. A szülők ugyanis a szűk esztendőkben sem szívesen vonják meg gyermeküktől a zsebpénzt, derült ki az Egmont Ehapa, az Axel Springer és a Bauer kiadók által közösen publikált felmérésből, amelynek eredményeit Hamburgban hoztak nyilvánosságra.

Havi húszezer forintnyi zsebpénz

A német fiatalok ma évente körülbelül húszmilliárd euró sorsáról dönthetnek. Ez az összeg 24 százalékkal magasabb, mint két évvel ezelőtt volt.

A 2643 fiatal német állampolgár megkérdezését követő becslések szerint a német gyermekeknek és tinédzsereknek összesen mintegy 8,6 milliárd euró megtakarított pénzük van. A megkérdezettek 17 százaléka zsebpénzét és alkalmi munkával szerzett keresetét spórolta meg, míg 18 százalékuk elismerte, hogy minden jövedelmét elkölti.

A német gyermekek havonta átlagosan 73 euró zsebpénzt vagy bért kapnak. Ez a pénzmennyiség csaknem húszezer forintot jelent, ami körülbelül egy négyórás állás nettó minimálbérének felel meg hazánkban.

Mobil már a hatéveseknek is

A fiatalabbak, a hat-tizenkét évesek főként édességekre és fagylaltra költenek. A tinédzserek inkább folyóiratokat, cd-lemezeket, ropit és mozijegyeket vásárolnak.

Ma már a 12-19 éves német fiatalok 79 százalékának van mobiltelefonja. Ez az arány két évvel ezelőtt 54 százalékos volt. A hat-kilenc évesek hét százaléka rendelkezik maroktelefonnal. A mobilosok háromszor többen vannak, mint két évvel ezelőtt.

Véget ért a kóla aranykora

A két évvel ezelőtt még rendkívül népszerű robogó kora letűnt, ezzel szemben a megkérdezettek 51 százaléka igen fontosnak tartja, hogy a megfelelő márkás sportcipő legyen a lábán. A tanulmány enyhe ízlésbeli változást mutat. Az üdítőitalok rovására teret nyert az ásványvíz és a jeges tea, s a korábbinál kevésbé népszerűek az édességek, a csokoládék és a rágógumik is.