A British Airways megtéveszti a fogyasztókat?

2003.10.17. 14:49
Az Eurostar bepanaszolta a francia versenytanácsnál a British Airways-t, hamis reklámozással vádolva a légitársaságot.
Guillaume Pepy, a többek között a London-Brüsszel-Párizs vasúti járatot működtető szállítóvállalat, az Eurostar elnöke a fogyasztók félrevezetése miatt fordult a francia versenytanácshoz. A panaszlevél szerint franciaországi reklámjában a brit légitársaság 29,50 euróért kínál egy londoni repülőutat, ehhez azonban természetesen hozzá kell számolni még a különféle illetékeket és adókat. Guillaume Pepy azt nehezményezi, hogy az igencsak kedvezőnek tűnő árajánlat igénylésének feltételei a lehető legapróbb betűméretben jelennek meg a hirdetésekben.

Oneway ticket

Az Eurostar vezetője szerint az adókkal mintegy kétszeresére, azaz 53 euróra kerekedik az utazás összege. A vásárlónak ráadásul kötelező módon csak egy útra szóló jegyet kell vásárolnia, s mivel feltehetően vissza is akar térni, eleve 106 eurót költ az utazásra. És ez még nem minden: az ügyfél csak akkor veheti igénybe a kedvezményes ajánlatot, ha két éjszakát Nagy Britanniában tölt - ez a feltétel a légitársaság honlapján szerepel ugyan, ám a reklámban nem.

Az ügyben valószínűleg vizsgálatot indítanak, amely több hétig is elhúzódhat, mondta a versenytanács szóvivője.

Az Eurostar még nem nyereséges

A kilenc évvel ezelőtti létrehozása óta folyamatosan veszteséges Eurostar azt reméli, hogy 2004-ben mintegy 10 százalékkal megnövelheti az utasforgalmat a London-Párizs útvonalon. A vasúti társaság 35 eurót kér egy londoni utazásért hétfőtől csütörtökig. Egy oda-vissza út 69 euróba kerül, ezt az ajánlatot az ügyfél akkor veheti igénybe, ha egy szombat éjszakát a célországban tölt el.