Gyöngyi
6 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A vaníliás kóla igaz története

2002.07.15. 14:09
A Coca-Cola marketingesei fake-szájttal erősítik a VCoke bevezető kampányát. A vaníliáskóla-aroma feltalálója kipakol.
Hallottad, hogy a Coca Cola azért dobta piacra májusban a vanília ízesítésű VCoke-ot, mert az aroma felfedezője már maga is gyártani kezdte az üdítőt?

A cég vagy 20 évvel ezelőtt tucatnyi kutatót szerződtetett, akiknek az volt a dolguk, hogy különféle ízeket kísérletezzenek ki. Néhány év múlva a teljes stábot utcára tették, az eredményeket pedig - melyek között ott volt a vaníliáskóla-aroma is - páncélszekrények mélyére zárták. A felfedező azonban tavaly szerzett az eredeti aromából, és kis tételben gyártani kezdte saját vaníliás kóláját.

Ráadásul az egész sztorit megszellőztette a webszájtján, és most attól tart, hogy bezáratják bimbózó vállalkozását. Ha érdekel, elovashatod a www.vcokelounge.comon.

Ízfokozó fikció

A Coca Cola marketing-agyközpontja valószínűleg az ilyesfajta beszélgetések vásárlás- és ízfokozó hatásában reménykedhetett, amikor úgy döntött, a VCoke bevezető kampánya keretében megfinanszírozza a szájtot, melyen egy fiktív feltaláló elmondja a vaníliás kóla igaz történetét.

A vállalati marketingfikció e gyöngyszemét néhányan olyan komolyan vették, hogy figyelmeztették a Coca-Colát. Mivel a társaság készségesen tájékoztatta túlbuzgó jóakaróit, hogy mindez csak egy folyamatban lévő marketingprogram része, gyorsan megjelent a sajtó.

Susan McDermott, a Coca-Cola sajtószóvivője szerint a szájttal csupán "néhány mendemondát és mítoszt szerettek volna köríteni a márka köré". "Nem szabad túl komolyan venni" - nyilatkozta a szóvivő a Sun Sentinel érdeklődésére.