Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Az Európai Bizottság bekavarna a fapadosoknak

2006.07.19. 08:28
Az Európai Bizottság (EB) javaslata értelmében a légitársaságok a jövőben csak a teljes, valódi árat tartalmazó reklámmal hirdethetnek légijáratokat, minden járulékos költséget feltüntetve. A cél, hogy az utasok élvezzék az egységes piac előnyeit és a kedvezőbb ajánlatot tudják választani. A javaslattal az EB elsősorban a fapados légitársaságokat kívánja megregulázni. Megszüntetnék azt a gyakorlatot, hogy egyes légitársaságok EU-n kívüli országokból teljes személyzettel kölcsönöznek gépeket, amelyek nem minden szempontból felelnek meg az uniós előírásoknak.

A légitársaságok a jövőben csak a teljes, valódi árat tartalmazó reklámmal hirdethetnek légijáratokat, vagyis fel kell tüntetniük minden járulékos költséget, repülőtéri adót, üzemanyagpótdíjat, jegykiállítási illetéket. Az új szabályozás nagyobb összhangot teremtene a repülőjegyek árában azzal is, hogy megtiltaná az ugyanarra a járatra és ülésre érvényes, de eltérő árak kiszabását - ezt több légitársaság is a helyi piaci viszonyokkal magyarázva alkalmazza.

Egységes piac előnyei

Vagyis az interneten történő rendelésnél beazonosítja az ügyfél "származási" helyét, és nem teszi lehetővé az olcsóbb jegyvételt. A cél, hogy az utasok élvezzék az egységes piac előnyeit és a kedvezőbb ajánlatot tudják választani - indokolta a javaslatot Jacques Barrot közlekedési biztos. Az Európai Bizottság (EB) elsősorban a fapados légitársaságokat - köztük nem utolsósorban az ír Ryanairt - kívánja megregulázni, amelyek előszeretettel reklámozzák filléres jegyáraikat.

Ezekről csak a foglalás után derül ki, hogy a valóságban lényegesen magasabbak. Az EB szigorítana az Európai Unión kívüli országból lízingelt repülőgépekre vonatkozó szabályokon is, megszüntetve azt a mai gyakorlatot, hogy a főszezonban egyes légitársaságok teljes személyzettel kölcsönöznek gépeket, amelyek nem minden szempontból felelnek meg az EU-n belüli előírásoknak.

Az ellenőrzés is fontos

Ugyancsak pontosabban határozza meg, milyen anyagi feltételeket kell teljesíteniük a légitársaságoknak - ez főként a fapadosokra vonatkozik. Előírná a nemzeti felügyeleti szerveknek is, milyen szempontok alapján kell ellenőrizniük a légitársaság tulajdonosát, és hogyan kell eljárni az engedélyek kiadásakor. Brüsszel a megváltozott piaci viszonyokkal és a biztonságosabb légi közlekedés igényével indokolja az új szabályozást. A szektor 1997-es teljes liberalizációja nyomán mintegy 60 százalékkal ugrott meg a járatok száma, ami szükségessé teszi a versenyfeltételek áttekintését és az esélyegyenlőség nagyobb fokú garanciáját.