Rohamsisak és dalmata
A kereskedelmi jogok kiaknázásában aktívabb tűzoltók megállapodtak a Fisher Price nevű nagy játékgyártóval. Az FP piacra fogja dobni a hősök mentőfelszerelésének autentikus - persze gyermekméretű - replikáját. Karácsonyra ezen kívül kapható lesz az amerikai tűzoltóságnál kabalaként és füstkiszimatolóként egyaránt használt dalmata kutya (játék verzióban) és a rohammentős baba.
Mi más, mint a víz?
Az egyik legsikeresebb - és idén április utolsó napján már piacra is dobott - termék a New York-i tűzoltóság saját neve alatt futó, "Fire Zone" fantázianevű ásványvíze. "Egészen jól fogy. Nem tudjuk megbecsülni, mekkora lehet a piac, de többszáz millió dollárról lehet szó" - érzékeltette a dimenziókat a BBC-nek nyilatkozó tűzoltó, Stephen Ruznow. Minden eladott palack árának egy részét tűzvédelmi oktatásra és hasonló célokra fordítják.
Szintén kapható már a Fisher Price által gyártott Billy Blazes nevű akcióbaba. Ez is milliós bevélet hoz az eladások után 15 százalékot húzó tűzoltóknak. A profit nagy részét jótékonykodásra fordítják.
Babazsúrban sisakot
A rendőrök sem akarnak lemaradni és már megkötöttek 19 licenszszerződést NYPD-s baseballsapkákra, pólókra és hasonlókra. Mindkét szerevezet állítja egyébként, hogy hírnevük kereskedelmi hasznosítását már szeptember 11-e előtt eltervezték. A tűzoltók egyébként még többet akarnak: szó van arról, hogy betörnének a szobabútor- és gyerekruha-piacra is.