Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Pénzt csinál legendájából a NewYork-i tűzoltóság

2002.06.26. 12:40
Egyelőre felbecsülni sem tudják, hány millió dollárt kaszáltak azok a vállakozók, akik szeptember 11-e óta a New York-i Tűzoltóság és Rendőrség nevének rövidítésével (FDNY, illetve NYPD) diszített ruhafélékat dobtak piacra. Most azonban magához tért a két szervezet és 15 százalékos licenszdíjat szednek. Jön a Fisher Price akcióbabája és a stílszerű tűzoltóvíz, sok más mellett.
Az éppen most tartó "Licensing 2002 International" nevű vásáron lép piacra a két egyenruhás szervezet, amelyek közül a tűzoltók a legutóbbi időszakban már 12 licenszszerződést kötöttek különféle gyártókkal, amelyek a terrortámadás után igazi népi hőssé vált mentőalakulatok rövidítéseit szeretnék termékeiken szerepeltetni. A két logó amúgy védett, ám ez eddig senkit sem érdekelt különösebben.

Rohamsisak és dalmata

A kereskedelmi jogok kiaknázásában aktívabb tűzoltók megállapodtak a Fisher Price nevű nagy játékgyártóval. Az FP piacra fogja dobni a hősök mentőfelszerelésének autentikus - persze gyermekméretű - replikáját. Karácsonyra ezen kívül kapható lesz az amerikai tűzoltóságnál kabalaként és füstkiszimatolóként egyaránt használt dalmata kutya (játék verzióban) és a rohammentős baba.

Mi más, mint a víz?

Az egyik legsikeresebb - és idén április utolsó napján már piacra is dobott - termék a New York-i tűzoltóság saját neve alatt futó, "Fire Zone" fantázianevű ásványvíze. "Egészen jól fogy. Nem tudjuk megbecsülni, mekkora lehet a piac, de többszáz millió dollárról lehet szó" - érzékeltette a dimenziókat a BBC-nek nyilatkozó tűzoltó, Stephen Ruznow. Minden eladott palack árának egy részét tűzvédelmi oktatásra és hasonló célokra fordítják.

Szintén kapható már a Fisher Price által gyártott Billy Blazes nevű akcióbaba. Ez is milliós bevélet hoz az eladások után 15 százalékot húzó tűzoltóknak. A profit nagy részét jótékonykodásra fordítják.

Babazsúrban sisakot

A rendőrök sem akarnak lemaradni és már megkötöttek 19 licenszszerződést NYPD-s baseballsapkákra, pólókra és hasonlókra. Mindkét szerevezet állítja egyébként, hogy hírnevük kereskedelmi hasznosítását már szeptember 11-e előtt eltervezték. A tűzoltók egyébként még többet akarnak: szó van arról, hogy betörnének a szobabútor- és gyerekruha-piacra is.