Sztrájk
A konszern forgalmának negyven százalékát adó alaptevékenység, a személyautó-gyártás ebben egyelőre nem sokat tud segíteni: a FIAT Auto 282 millió euró üzemi veszteséggel zárta a negyedévet, noha árbevétele 2,6 százalékkal, 5,2 milliárd euróra nőtt. A FIAT 2002 óta húzódó válságáért leginkább felelős részleg vesztesége a vállalat közleménye szerint a készletcsökkentési törekvéseknek, a modellfejlesztést szolgáló nagyobb k+f kiadásoknak és annak tudható be, hogy a FIAT melfi üzemének dolgozói három hétig sztrájkoltak. A legmodernebb olaszországi egység lebénulása miatt a tervezettnél negyvenezerrel kevesebb autó készült.
A FIAT márkái főleg Olaszországban és Nyugat-Európában teljesítettek gyengébben, a világ többi részén növekedett az árbevétel. (A FIAT-csoporthoz tartozik a vállalat névadó márkáján kívül a Lancia, az Alfa Romeo, a Maserati és a Ferrari is.) A most zárult időszak zsinórban a FIAT tizenegyedik veszteséges negyedéve - emlékeztetett a Bloomberg.
A csoport élére június elsejével az alapító és ma is fő tulajdonos családhoz tartozó Umberto Agnelli halála után kinevezett elnök Luca Cordero di Montezemolo, illetve az által kiválasztott vezérigazgató Sergio Marchionne tervei szerint jövőre már az adózott eredménynek is nullszaldó közelinek kell lennie.