Ördögi marketinget alkalmaztak az atyák

2002.01.22. 08:22
A méltán megvetett szexista marketingfogásokat kopírozta le és figurázta ki egy ferences szerzetesek által támogatott hajléktalanújság, totális sikerrel. A fiftyfity című düsseldorfi magazin januári számának összes példánya elkelt, sőt most még 10 ezret nyomtatnak ki belőle.
A modern marketing ördögének eszközeit alkalmazta a folyóirat a nemes cél érdekében. A legfrissebb számot hirdető plakátokon ugyanis egy meztelen nő és egy hajléktalan - amint mellékelt illusztrációnkon látható, tüchtig német hajléktalanra kell gondolni - tartja a kezében a magazin egy példányát, a felirat rajtuk: 'Sex sells - Armut nicht', vagyis rossz fordításunkban: 'A szexre mindenki vevő - a szegénységre nem'.

Jóval kisebb betűkkel olvasható a folytatás a plakát alján: 'Mások pucér bőrt adnak el, a fiftyfifty viszont a meztelen igazságot.'

Kellett az utánnyomás

Az ily módon reklámozott fiftyfifty januári számából - a magazint százalék fejében a düsseldorfi hajléktalanok terjesztik - két hét alatt elfogyott mind a 24 ezer kinyomtatott példány. Már nyomják a következő 10 ezret - írta meg az Express című lap.

A lényeg a szexizmus

A kampányt többen szexistának bélyegezték, de a magazin pártfogója, a ferences rendi Matthaeus atya szerint éppen ez a lényeg benne. "Megmutatja, milyen szexista marketingstratégiákat alkalmaz sok vezető márka" - fogalmazott a csavaros észjárású szerzetes.