Gál
8 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Ördögi marketinget alkalmaztak az atyák

2002.01.22. 08:22
A méltán megvetett szexista marketingfogásokat kopírozta le és figurázta ki egy ferences szerzetesek által támogatott hajléktalanújság, totális sikerrel. A fiftyfity című düsseldorfi magazin januári számának összes példánya elkelt, sőt most még 10 ezret nyomtatnak ki belőle.
A modern marketing ördögének eszközeit alkalmazta a folyóirat a nemes cél érdekében. A legfrissebb számot hirdető plakátokon ugyanis egy meztelen nő és egy hajléktalan - amint mellékelt illusztrációnkon látható, tüchtig német hajléktalanra kell gondolni - tartja a kezében a magazin egy példányát, a felirat rajtuk: 'Sex sells - Armut nicht', vagyis rossz fordításunkban: 'A szexre mindenki vevő - a szegénységre nem'.

Jóval kisebb betűkkel olvasható a folytatás a plakát alján: 'Mások pucér bőrt adnak el, a fiftyfifty viszont a meztelen igazságot.'

Kellett az utánnyomás

Az ily módon reklámozott fiftyfifty januári számából - a magazint százalék fejében a düsseldorfi hajléktalanok terjesztik - két hét alatt elfogyott mind a 24 ezer kinyomtatott példány. Már nyomják a következő 10 ezret - írta meg az Express című lap.

A lényeg a szexizmus

A kampányt többen szexistának bélyegezték, de a magazin pártfogója, a ferences rendi Matthaeus atya szerint éppen ez a lényeg benne. "Megmutatja, milyen szexista marketingstratégiákat alkalmaz sok vezető márka" - fogalmazott a csavaros észjárású szerzetes.