Gyenge gazdaság - olcsó ruha

2001.08.17. 10:10
A gyengülő gazdaság idején a vásárlók túlzottan is nézik a divatos ruhák és kiegészítők árát, legalábbis ezzel magyarázza a drágább konfekciót kínáló Gap, hogy már a második egymást követő negyedéve lett veszteséges. Szintén gyengén szerepelt a hasonló minőséget kínáló Nordstrom és a Tiffany & Co, az olcsóságra hajtó Kohl's viszont nyereséges volt.
Egyelőre vége a válogatás nélküli divatőrületnek. A tavalyi 184 millió dollárhoz képest mindössze 90 milliós profitot ért el az idén már 1600 alkalmazottját elbocsátó Gap a legutóbbi negyedévben. A cégé a Banana Republic, a Gap és az Old Navy márka.

Millard Drexler, a cég elnöke a lanyhuló gazdasággal és a vásárlók újkeletű garasoskodásával magyarázta a gyenge eredményt.

A seattle-i Nordstrom nyeresége 15 százalékkal csappant meg, így nem érte el a 39 millió dollárt.

Ruti Butikot a Nasdaq-ra!

A két divatos, de aránylag drága ruhákat áruló társaság gyenge negyedévével szemben a kifejezetten az olcsóságra hajtó, a ruhákon kívül egyéb fogyasztási cikkeket is árusító Kohl's 34,6 százalékos nyereségnövekedésről számolt be. Míg a tavalyi második negyedévben 64,3 millió dolláros profitot zsebeltek be, az idén már 86,5 milliót.

Drágám, hagyjuk a gyémántokat, kapsz egy frottírzoknit

A legendás New York-i Tiffany luxuscikkei, ékszerei és kiegészítői viszont hidegen hagyták a vásárlókat, így a negyedéves nyereség a tavalyinál 8 százalékkal lett kisebb.