McCartney mentheti meg az Yves Saint Laurent-t

2001.06.19. 13:32
Nyereséges volt a Gucci divatcég az első negyedévben, bár a tervezett profitnál kevesebbet tudott besöpörni. A Gucci-termékek ugyan igen kelendőek voltak, ám a tavalyelőtt megvásárolt Yves Saint Laurent csak vitte a pénzt. Idén annak ellenére gyengébb eredményt várnak, hogy a sikerrel kecsegtető szerződést kötöttek két sztártervezővel, Stella McCartney-val és Alexander McQueennel.
Hiába kapta meg Tom Ford az Év Divattervezője díjat az Yves Saint Laurent (YSL) őszi/téli kollekciójáért, a Gucci által 1999-ben felvásárolt márka folyamatosan veszteséget termel. Idén például arra számítanak, hogy a korábban tervezett 50 helyett 75 millió dolláros deficitet fog produkálni

Pumpálják a pénzt az Yves Saint Laurent-ba.

"Az YSL pályára állítása a vártnál nagyobb veszteséget okoz" - nyilatkozta Domenico De Sole, a Gucci-csoport első embere a Wall Street Research Netnek. "A veszteség azt mutatja, mekkora befektetés szükséges ahhoz, hogy a design, a marketing és az üzlethálózat megújításával igazán nagy márkává tegyük az YSL-t".

Csak sikkes helyen hajlandók árusítani

A Gucci éves jelentése az Yves Saint Laurent bevételeinek 20 százalékos csökkenését többek között azzal magyarázza, hogy az tavaly év elején nem jelentkezett új modellekkel. A menedzsmentnek ezen felül azzal is küszködnie kellett, hogy az YSL-termékeket ne a "szürke zónában", hanem igényes boltokban árusítsák.

Az első negyedév - hiába Tom Ford ruháinak átütő sikere - ránézésre még siralmasabbra sikerült, hiszen a márka bevételei a 2000. első három hónapjában kasszírozott 30,5-ről 18,4 millió dollárra estek. Ezt azonban az okozta, hogy felmondtak vagy nem újítottak meg számos, a márka imidzsét rongáló kereskedelmi szerződést "lepukkantabb" árúsítóhelyekkel. Ha ezeket nem nézzük, az eladások jelentősen nőttek.

Tom Ford
Az Év divattervezője
Annak ellenére, hogy a sztártervezőkkel - így Paul McCartney mostanában befutott lányával - kötött szerződések hosszabb távon igen kecsegtetőek, az YSL az idén még vastagon veszteséges lesz.

Vitézkedett a névadó márka

Bezzeg a Gucci-divízió! Eladásai az első negyedévben 11,5 százalékkal nőttek az Egyesült Államok gazdaságának gyengélkedése ellenére, ezen belül például Franciaországban 48 százalékkal volt nagyobb a forgalom.

Nincs jobb biznisz, mint a bőr bőrönd

A luxus aprócikkek közül a hagyományoknak megfelelően a bőr áruk - táskák, bőröndök és apró csetreszek - vitték a prímet 21,4 százalékos növekedéssel. Különösen feltűnő volt a bőröndökből származó bevétel közel 70 százalékos megugrása. A cipők és ékszerek eladásai enyhén emelkedtek, illetve stagnáltak.

A Gucci márkanév áruba bocsátása szépen hozott a konyhára, 32 százalékos bevételnövekedéssel. A napszemüvegek különösen jól mentek. Az órák eladása szintén szépen emelkedett, ám a bevétel itt csökkent, mert zavarok voltak a szállítási határidőkkel és az értékesítéssel.

Kisebb a nyereség, de azért nem rossz

A csoport összességében ugyan nem érte el a kitűzött célokat, de nem teljesített rosszul. Az első negyedévi nettó profit például 20 százalékkal volt több a 2000. hasonló időszakában kasszírozott nyereségnél. Az egész évre pedig az YSL gyengesége miatt lesz gyengébb az eredmény a vártnál, vagyis 2,6 milliárd helyett 2,45 milliárd dollár.

A Gucci fő piaci versenytársai a divat- és luxuscikkszektorban a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton és a svájci Richemont.