További Világ cikkek
Pumpálják a pénzt az Yves Saint Laurent-ba.
"Az YSL pályára állítása a vártnál nagyobb veszteséget okoz" - nyilatkozta Domenico De Sole, a Gucci-csoport első embere a Wall Street Research Netnek. "A veszteség azt mutatja, mekkora befektetés szükséges ahhoz, hogy a design, a marketing és az üzlethálózat megújításával igazán nagy márkává tegyük az YSL-t".
Csak sikkes helyen hajlandók árusítani
A Gucci éves jelentése az Yves Saint Laurent bevételeinek 20 százalékos csökkenését többek között azzal magyarázza, hogy az tavaly év elején nem jelentkezett új modellekkel. A menedzsmentnek ezen felül azzal is küszködnie kellett, hogy az YSL-termékeket ne a "szürke zónában", hanem igényes boltokban árusítsák.
Az első negyedév - hiába Tom Ford ruháinak átütő sikere - ránézésre még siralmasabbra sikerült, hiszen a márka bevételei a 2000. első három hónapjában kasszírozott 30,5-ről 18,4 millió dollárra estek. Ezt azonban az okozta, hogy felmondtak vagy nem újítottak meg számos, a márka imidzsét rongáló kereskedelmi szerződést "lepukkantabb" árúsítóhelyekkel. Ha ezeket nem nézzük, az eladások jelentősen nőttek.
Tom Ford Az Év divattervezője |
Vitézkedett a névadó márka
Bezzeg a Gucci-divízió! Eladásai az első negyedévben 11,5 százalékkal nőttek az Egyesült Államok gazdaságának gyengélkedése ellenére, ezen belül például Franciaországban 48 százalékkal volt nagyobb a forgalom.
Nincs jobb biznisz, mint a bőr bőrönd
A luxus aprócikkek közül a hagyományoknak megfelelően a bőr áruk - táskák, bőröndök és apró csetreszek - vitték a prímet 21,4 százalékos növekedéssel. Különösen feltűnő volt a bőröndökből származó bevétel közel 70 százalékos megugrása. A cipők és ékszerek eladásai enyhén emelkedtek, illetve stagnáltak.
Kisebb a nyereség, de azért nem rossz
A csoport összességében ugyan nem érte el a kitűzött célokat, de nem teljesített rosszul. Az első negyedévi nettó profit például 20 százalékkal volt több a 2000. hasonló időszakában kasszírozott nyereségnél. Az egész évre pedig az YSL gyengesége miatt lesz gyengébb az eredmény a vártnál, vagyis 2,6 milliárd helyett 2,45 milliárd dollár.
A Gucci fő piaci versenytársai a divat- és luxuscikkszektorban a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton és a svájci Richemont.