A cég meg nem nevezett illetékese azzal indokolta a halasztást a Reutersnek, hogy a társaság elnöke még egy körutat tesz a térségben, hogy meggyőződjön róla, mennyire komoly támogatásra számíthatnak az érintett kormányok részéről, felmérje az infrastruktúra, a helyi beszállítók és piac helyzetét. Vagyis mindazt, amit az elmúlt hónapokban szakértői egészen a legmagasabb színtig ellenőriztek és elemeztek.
"Senki többet"
Az utolsó nagyfőnöki körút így aligha jelenthet mást, mint az árverő "Senki többet?" kérdését, amin viszont egy nagy összegű befektetés sorsa múlik. A beruházásért kemény harcot folytató két ország ajánlatai között a hírek szerint nincs lényeges különbség.
A működési költségek egyelőre Szlovákiában alacsonyabbak, de ez hamarosan megváltozhat, s a Hyundai, mint Andrzej Szejna, a külföldi befektetések ösztönzését szolgáló lengyel hivatal elnökhelyettese nyilatkozta, hosszú távú stratégiai szempontokat is figyelembe vesz a döntésnél. Ilyenek szerinte a gazdasági növekedési potenciál, a munkaerőköltségek és az adórendszer stabilitása, valamint a belső piac nagysága. Szejna nem véletlenül ezeket a szempontokat emelte ki, hiszen ezek egyértelműen Lengyelország mellett szólnak, amelynek népessége közel nyolcszorosa Szlovákiáénak.
A tervek szerint az évi 300 ezer autót készítő gyár építését - akármelyik országban legyen is - még az idei év első felében megkezdik és 2007-ben már meg kell kezdenie a termelést.