Prokopovic úgy látja, hogy az állami költségvetésben 2004-re megszabott 8,5 milliárd korona helyett 9,5 milliárdot fordíthatnak a sztrádaépítésre. Ha az anyagi források nem volnának elegendőek, akkor rendelkezésre áll az Európai Beruházási Bank (EIB) által ígért, 17,5 és 19 milliárd korona közötti hitelkeret. Az egyedüli komplikációt a Vágbesztercén áthaladó szakasz jelenti, mivel a város polgárai tiltakoznak a település fölött húzódó autópálya megépítése ellen. Van azonban más gond is.
Ha a Zsolna mellett felépülő Hyundai/Kia autógyár számára szükséges földterület jelenlegi tulajdonosai nem adják el a hivatalosan megállapított áron a parcelláikat, veszélybe kerül a nagyberuházás ütemtervének betartása, ezért az állam esetleg a kisajátítás eszközéhez nyúl - közölte Pavol Rusko szlovák gazdasági miniszter. Június 15-ére fel kellene vásárolni a beruházáshoz szükséges 220 hektárt, azonban május végéig csupán 48 hektárt adtak el a tulajdonosok, akik keveslik a kínált vételárat.
Az állam hivatalosan 106 és 146 korona közötti négyzetméterenkénti vételárat szabott meg, azonban a tulajdonosok négyzetméterenként 350-700 koronát akarnak. A kisajátítás viszont nem volna szerencsés megoldás, egyrészt a jogi buktatók miatt, másrészt legalább fél évvel meghosszabbítaná a folyamatot. A koreai fél az eredeti terv szerint 2004. augusztus 31-én kapná meg a kívánt 220 hektáros területet, ahol októberben kezdődnének az építési munkálatok.