Jön a járatkésések elleni biztosítás

2008.05.21. 11:19
A University of Michigan felmérése szerint egyre elégedetlenebbek az utasok az amerikai légitársaságokkat. A legtöbben a késésekre panaszkodnak. Az Air Canada egy új biztosítást vezetett be, melynél fizetnek az utasoknak, ha késik a gép. A többi légitársaság követné a példát.

A nyaralni vágyók egy dologtól félnek igazán, ha a légitársaságok kerülnek szóba, hogy órákat kell várni a repülõterek váróiban, mert késnek a gépek – emiatt pedig lekésik a csatlakozást. Miután tavaly nyáron megnõtt az ilyen esetek száma, a biztosító társaságok új biztosítást alakítottak ki, nagyjából ötven dolláros díjért a társaság kifizeti a hotelszobát, ha késik a gép – írja a Wall Street Journal.

Az ötet megtetszett a légitársaságoknak, rájöttek arra, hogy ezzel a módszerrel õk is plusz bevételhez juthatnak. Elsõként az Air Canada lépett: ha jegyvásárláskor hajlandó az utas kifizetni plusz 25-35 dollárt, akkor késés, járattörlés esetén hotelszobát biztosítanak, és akár más légitársaságokra is foglalnak jegyet. Az Air Canada szerint az utasok hajlandóak fizetni, mert az utóbbi években megnövekedett a késések száma. A szolgáltatást három hete indította a légitársaság, azóta több másik cég is jelezte, hasonó rendszert vezetne be.

Régebben, amikor a légitársaságok még jobb anyagi helyzetben voltak, önként is kifizették az utasoknak a szállodai számlát. De az utóbbi években az utasok magukra maradtak ilyen esetekben. A cégek most is átvállalják a költségeket, ha a légitársaság hibájából késnek a gépek, de ha az idõjárás vagy más, rajtuk kívülálló okok miatt történik mindez, nem fizetnek. Emiatt elszaporodtak a viták az utasok és a társaságok között, hogy mi számít a cég hibájának.