Ölj, én fizetek!

2002.02.07. 09:49
A reality show-kon szocializálódott Miss Marple- és Columbo rajongókat célozza meg a murderme.com weboldalt üzemeltető Murder Mistery Productions. A cég jegyeket árul négyfogásos vacsorákra. Ötven dollárunkért azonban a marinált csirkemellen és házi tiramisun kívül kapunk egy gyilkosságot is. Feladatunk a nyomozás, amit nehezít, hogy senkiről sem tudhatjuk: gyilkos, leendő áldozat vagy egyszerű fizető vendég, mint mi.
Három órás krimiélményt és vacsorát ígér fejenként 49 és 55 dollár közötti áron a Murder Mistery. A helyszín általában egy, a vállalkozással leszerződött chicagói étterem. A cég álruhás emberei elvegyülnek a 6-8 fős asztaltársaságokban. A résztvevők - feltéve, ha nem ismerőseikkel érkeztek - senkiről sem tudhatják, kicsoda.

Patakzik a művér

Elkezdődik a vacsora, aztán valakit egyszer csak megölnek - a murderme.com véres fotógalériájának tanúsága szerint gyakorlatilag trancsírozásról van szó. (Figyeljük meg az álvéres tetemeket megérintő játékosok mélyről sugárzó mosolyát!) A website "ördögi humorral" kecsegtet, amit remekül illusztrál az egyik fényképen látható legyilkolt Mikulás.

Te is lehetsz Peter Falk!

Érkeznek a Murder Mistery detektívjei és beépített ál-vacsoravendégei, a vendégek pedig a weblap ajánlószövege szerint úgy érezhetik, hogy bekerültek a Columbo egyik epizódjába, és ha akarják, az előétel és a torta között megpróbálhatják megoldani a rejtélyt.

Régi vágású nyomozók

A véres üzletből profitáló Murder Mistery ugyanakkor meglepően konzervatív, hiszen zakót-nyakkendőt ír elő a gyilkos vacsorához, a farmert és a sportcipőt pedig egyenesen kitiltja.

Gyilkos Sas

Az Index gazdasági rovata a remek amerikai ötletet ellopva nemsokára hasonló vállalkozást indít. Szervezésünkben fejenként 10 ezer forintért Sas József egy tetszés szerinti méretű társaság egy vagy több tagját halálra nevetteti. A többiek ezután beépített embereink segítségével megpróbálják rekonstruálni, ez hogyan is történhetett meg.