Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

21. századi repülőgép Kínából

2007.10.02. 14:26
Saját utasszállító repülőt fejleszt Kína, amelynek első tesztútja jövő márciusban lesz. Egyelőre belföldi eladásokat terveznek, de a külföldi piacokat is meg szeretnék hódítani.

Valószínűleg a China Aviation Industry Corporation I nem az a név, amely megijesztené a Boeing vagy az Airbus vezetőit. De a kínai repülőgépgyártó már fejleszti új utasszállítóját, amely megalapozhatja Kína vezető szerepét a régióban – írja a BBC Online.

Az ARJ21 elnevezésű repülőnek – ez a rövidítése a Advanced Regional Jet for the 21st Century – jövő márciusban lesz az első tesztútja. Kína szerint ez az első lépés, hogy az országban a saját utasszállítóból vásároljanak.

Az Avic I állami tulajdonban van, központja Sanghaj. A repülőt Kínában fejlesztik, de hajtóműveket az amerikai General Eletrictől veszik majd. Úgy alakítják ki, hogy bírja a magas hőmérsékletet és az ország nyugati részére jellemző, magasan fekvő kifutópályákat.

Az új utasszállítóból több típus készül, a kisebbikben 70-90 közötti ülőhelyet lehet kialakítani. Ezekre az első rendelések már meg is érkeztek, többek között a Shanghai Airlinestól. A repülőket a tervek szerint 2009 végén szállítják ki. A nagyobbik típus 150 üléses lesz, ennek a gyártását később kezdik meg.

Az első hazai gyártású polgári repülőgép, az ARJ-21-es fő darabjai az összeszerelés végső szakaszának megkezdését várják

Kínából valószínűleg több megrendelés is érkezik az utasszállítóra, hiszen a Boeing legutóbbi becslése szerint az orzságnak a következő húsz évben 3400 új repülőre lesz szüksége, nagyjából 340 milliárd dollár értékben. Az előrejelzések szerint 2026-ra a beldöldi piac ötszörösére nő, vagyis kicsivel nagyobb lesz, mint a mostani észak-amerikai. Egyértelműen a kínai piac a leggyorsabban növekvő a világon.

Így érthető, hogy Kína saját repülőgépgyártókkal akar felkészülni. A most használatban lévő gépek mindegyikét külföldön gyártották. A végső terv az új utasszállítóval is az, hogy külföldön is eladnak belőle. Már itt is vannak apró sikerek, a laoszi Lao Airlines átgondolja, hogy vásárolna két gépet, így ők lennének az első külföldi ügyfelek.