Továbbfejlesztik a vizet

2001.12.10. 06:58
A hagyományos üdítőitalok piacán nem könnyű újat mutatni, talán ezért gondolt arra a két vetélkedő óriáscég, hogy igazi klasszikushoz nyúlnak vissza. Piaci információk szerint jövőre mindketten a vízpiacon akarnak robbantani. Persze nem egyszerű csapvízzel, hanem adalékokkal felturbózott 'továbbfejlesztett vízzel', ami lehet nagy durranás, de akkora bukta is, mint a megújított Coca-Cola volt annak idején.
A PepsiCo Gatorade nevű részlege jövő áprilisban hozza ki új csodafegyverét, a Propel Fitness Water elnevezésű, ízesített, vitaminozott vizet - jelentették be a cég illetékesei. Piaci információk szerint 2002-ben komoly teszteket fognak végezni az Aquafina fantázianevű neovízzel is. A rivális Coca-Cola állítólag szintén tesztelni fog, az ő termékük a Dasani nevű víz megvadított változata lenne.

Az Index új terméke a vitaminozott szalonna

Az üdítőital-piac guruinak egy része azt hirdeti, hogy az egészségesnek mondott termékekre egyre fogékonyabb fogyasztóknak bejöhet, ha a 'legalapvetőbb italt' extrákkal dobják fel. 'Aki kitalálja, hogyan lehet nagyobb részt kihasítani a vízpiacból, az megtalálta a Szent Grált' - fogalmazott például a Cannondale Associates tanácsadócég vélhetően Monty Python rajongó munkatársa, Paul Crnkovich.

Nem ájultak el a tesztelők

Azért nem mindenki ájult el az első hallásra meglepő fejlesztési iránytól, William Pecoriello, a Morgan Stanley szakembere például arra emlékeztetett, hogy a tesztcsoportokban nem volt osztatlan a lelkesedés a kísérleti termékek iránt. A Banc One Investment Advisors egyik munkatársa pedig úgy értékelte, hogy a Propel ugyan sikeres volt a felkért kóstólók körében, de nem kirobbanóan.

Célcsoport: akiknek túl durva egy izotóniás ital

Na de kiknek is szánják a neovizeket? A sportitalpiacon egyeduralkodó Gatorade azoknak, akik sportolás közben hidratálni szeretnék szervezetüket, ám a Gatoradet durvábbnak tartják a redbullviszkinél. A Pepsi-leány új itala különböző gyümölcsaromákkal lesz ízesítve, ötödannyi kalóriával és kevesebb elektrolittel, mint a Gatorade. Lesz viszont benne B, C és E vitamin.

Magunkra ismertünk

Nos, akkor milyen is a tipikus Propel-fogyasztó? 'Aktív, megérti a hidratálás fontosságát, de alternatívákat keres''- fogalmazott a Pepsi egyik marketingese. A leírás kísértetiesen illik az Index Vízügyi Riporterére, de ebből nem vonunk le komolyabb következtetéseket.

A vizet nehéz elrontani

Mit szól a szupervizekhez a tudós? Linda Van Horn, a chicagói Northwestern University professzora szerint az amúgy egészséges adalékanyagok egy része jobban felszívódna, ha ételekben vennénk őket magunkhoz. Pozitív változás lenne ugyanakkor, ha többen innának vizet a nagy kalóriatartalmú cukros-buborékos üdítők helyett - tette hozzá.

Vitamin, a katalizátor

Egy fogyasztóvédelmi szakértő szerint az üdítőital-gyártók régen rájöttek, hogy a legjobban azzal kereshetnek, ha egy termékükhöz hozzáadnak pár fillér értékű vitamint, majd jól felviszik az árát.