Újra indul a kólaháború

2004.04.20. 14:57
A Coca-Cola és a PepsiCo is új itallal hódítaná meg nyáron a fogyasztókat. Mindkét cég a félig diétás kólával rukkol elő, a C2-vel, illetve a Pepsi Edge márkával.
A Coca-Cola új terméke, a C2 az eredeti kóla és a diétás kóla között helyezkedik el. Doug Daft, a vállalat vezetője szerint a fogyasztók régóta várnak erre a termékre, melyet egyébként már évek óta fejlesztenek.

Az új italt először Japánban, majd az Egyesült Államokban mutatják be. "Az új kólát azoknak fejlesztettük ki, akik alacsonyabb kalóriatartalmú italokat szeretnének inni, de a hagyományos ízre is vágynak", nyilatkozta Daft.

Jön a rivális

Talán nem meglepő, de a nagy rivális a Pepsi is hasonló itallal készül a nyárra. A társaság már korábban bejelentette, hogy Pepsi Edge nevű új italával hódítaná meg nyáron a vásárlókat. A C2-t még július 4-e előtt szeretnék piacra dobni az Egyesült Államokban, megelőzve így a nagy riválist.

Egyes elemzők szerint kétséges az új termékek sikere. Tom Pirko, a Bevmark tanácsadó cég vezetője arra figyelmeztet, hogy az ilyen "féltermékek" általában nem találkoznak a fogyasztói igényekkel.

Mások szerint van értelme az új italoknak, de arra is felhívják a figyelmet, hogy ez visszavetheti a hagyományos márkák fogyasztását. Ez nem történt meg 2002-ben, amikor az új vanília ízű kólát vezették be a piacra. A Coca-Cola akkor új vásárlókat hódított meg.