A Pepsi amerikai fociban lenyomta a Coca-Colát

2002.03.29. 15:32
Csatát nyert az üdítőital-piac megszerzéséért folytatott küzdelemben a Pepsi a Coca-Colával szemben, amikor sikerült megszereznie az NFL, vagyis az amerikaifutball liga "hivatalos szponzori" címét. Ez akár 300 millió dollárjába is kerülhetett a cégnek. A foci reklámértéke óriási, emlékezetes például, hogy az Apple 1984-ben az NFL döntője, a Super Bowl alkalmával mutatta be azt a spotját, amely soha többé nem került adásba.
Nem véletlen, hogy a kultstátuszra mindig is hajtó Apple 18 évvel ezelőtt éppen az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, az Egyesült Államok legnagyobb tévés eseményét választotta arra, hogy először és utoljára bemutassa 60 másodperces, Ridley "Szárnyas fejvadász" Scott által rendezett reklámfilmjét. A foci varázsa azóta sem halványult, hiszen a Pepsi az amerikai hírforrások szerint akár 300 millió dolláros nagyságrendű összeget is leperkálhatott a bajnokságot szervező és tulajdonló National Football League-nek (NFL) a főszponzori címért.

Nagy kóla, nagy foci

A szponzor eddig a rivális Coca-Cola volt. A Pepsi nemcsak a buborékos kategóriában futott be, a cég tulajdonában lévő Tropicana szerezte meg a jól csengő "hivatalos dzsúz szponzor" titulust. Egy átlagos hétvégén az NFL meccsek közvetítéseit 120 millióan nézik meg.

Az NFL egy héten belül a Pepsi második nagy szerződése. A United Airlines ugyanis a napokban úgy döntött, hogy repülőjáratain ezentúl Coca Cola helyett Pepsit kínál. Az öt éves megállapodás összesen 25 millió dollár bevételt jelent az üdítős cégnek, ami elenyésző évi 20 milliárdos forgalmához képest, de az üzlet presztízsértéke annál nagyobb.

Nem kell aggódniuk

A Coca Cola persze rögtön lépett és bejelentette, hogy a liga helyett ezentúl a futballcsapatokra koncentrál. A 32 együttesből 20-at már ma is a társaság szponzorál. A többi, nagy üzletnek számító sportágban amúgy is a Coca-Cola uralkodik: ő a szponzora a jéghoki ligának, vagyis az NHL-nek, a kosárlabda bajnokságnak (NBA) és a NASCAR autóverseny-sorozatnak.