Nem kapnak kártérítést az utasok a légitársaságoktól

2007.01.03. 10:17
Nem tartják be a légitársaságok az utasok kártérítéséről szóló jogszabályokat. Az EU módosításokkal kényszerítené erre a cégeket.

Az Európai Bizottság azt tervezi, hogy átdolgozzák a légi utasok jogaira vonatkozó rendeletet, miután kiderült: az előírásokat a társaságok többnyire nem tartják be. A Financial Times szerint Jacques Barrot közlekedési biztos olyan intézkedéseket tervez, amelyek erre kényszerítik a légi cégeket.

A rendelet - amely két év óta van érvényben - előírja, hogy a légitársaságok kötelesek kártérítést fizetni vagy segítséget nyújtani azoknak az utasoknak, akik járatát törlik, esetleg jelentősen késnek, vagy a gép megtelése miatt az utolsó pillanatban lemondják a helyüket.

A járat törlése esetén a fuvarozó köteles az utasoknak felajánlani a jegy árának visszatérítését vagy átfoglalást a végső célállomáshoz. Jogosultak továbbá díjmentes segítségre (étkezés, telefonhívás, adott esetben szállás) és kártérítésre, amelynek összege a repülőút távolságától függően 250, 400 vagy 600 euró. Nem kell kártérítést fizetni, amennyiben a fuvarozó legalább az indulás időpontját két héttel megelőzően tájékoztatta az utasokat a járat törléséről, vagy kielégítő átfoglalást ajánlott fel, illetve amennyiben bizonyítani tudja, hogy a járat törlését rendkívüli körülmények okozták.