Kiment a divatból a Levi's

2003.03.25. 15:16
Hiába a modern tömegdivat egyik klasszikusa, egyre kevesebb vásárlót hoz lázba a Levi Strauss & Co ruhagyár. Az idei első három hónapban 24 millió dollár deficittel zártak.
Míg 2002 első negyedévét 42 millió dolláros plusszal zárta a Levi Strauss, az idén jókora veszteséggel kezdte az évet. Aránylag nagyot esett a forgalom: a korábbinál 6 százalékkal kevesebb, 875 millió dollárnyi volt, ráadásul ha a devizaárfolyamok nem változtak volna a cég szempontjából kedvezően, a forgalomcsökkenés elérte volna a 11 százalékot. A siralmas start ellenére a vállalat nem módosította előrejelzését, amely az egész évre 2 és 5 százalék közötti növekedést vár.

A Levi's a kilencvenes évek közepére valahogyan elvesztette a fonalat és azóta nem rukkolt semmi olyannal, amit a vásárlók divatosnak vagy érdekesnek találtak volna. Az eladások 1997 óta zsugorodnak, hiába próbálkoztak elbocsátásokkal, gyárbezárásokkal és átszervezéssel.