Kártérítés késésért és túlfoglalásért
Ha a légitársaságok megtagadják az utastól a beszállást a társaság hibája miatt, akkor az utas kártérítést kérhet. Ha túlfoglalás történik, vagyis a légitársaság több jegyet ad el, mint ahány ülőhely van a gépen, előfordulhat, hogy hiába van valakinek érvényes jegye, nem szállhat fel a repülőre. Ilyen esetekben a cégnek először az önként jelentkezőket kell felkérnie, hogy azok adják át ülőhelyüket - természetesen kártérítés fejében.
Ha nincs önkéntes, vagy valaki nem önszántából marad le a repülőről, akkor meghatározott összegű kártérítés jár az utasnak. A kártérítésen felül a légitársaságnak vissza kell térítenie a jegyárat, ha az utas is ezt szeretné. Ha nem, akkor étel, italt, sőt, ha szükséges, szállodai elhelyezést is biztosítania kell az utas számára.
Járattörléseknél hasonló kártérítést, illetve szolgáltatásokat kell nyújtania a légitársaságnak, kivéve, ha idejében értesítette az utasokat és más közlekedési lehetőséget is biztosított nekik. Persze az utasoknak a más közlekedési lehetőséggel is az eredetivel közel azonos időben kell megérkezniük.
Poggyász és szervezett utak
Az új szabályozás szerint fokozottan kell figyelni az utasok poggyászára is, hiszen ha az elveszik, vagy megsérül, esetleg késve érkezik meg, akkor az utas kérhet kártérítést erre is.
Akkor is fel lehet lépni kárigénnyel utazási irodánál, ha az nem azt nyújtja, amiben előzetesen megállapodtak. Ezen kívül, ha a meghirdetett szolgáltatások jelentős része meghiúsul, az irodának segítséget kell nyújtania, és külön költség felszámolása nélkül meg kell szervezni a visszautat.
A csütörtökön életbe lépő változások valamennyi menetrend szerinti és charterjáratra érvényesek függetlenül attól, hogy belföldi vagy nemzetközi járatról van szó. Természetesen a hagyományos és diszkont légitársaságoknak is be kell tartaniuk az új szabályozást.
A légitársaságok benyújtották hivatalos panaszukat az Európai Unió bíróságának a szabályozással szemben.