Árpád
-2 °C
4 °C

A Nivea és a Nokia a legmegbízhatóbb márka

2008.04.30. 07:48
A legmegbízhatóbb márkákon nem fog az idő - ez talán a legfőbb tanulsága a Reader's Digest szokásos felmérésének. Különösen igaz ez Magyarországra: a valamennyi országban vizsgált 20 kategória közül négyben volt csak trónfosztás.

A 16 európai országban elvégzett, közel 24 ezer fő megkérdezésén alapuló felmérés szerint az európaiak körében a két legmegbízhatóbb márka a Nivea és a Nokia, ezek - a mobiltelefon, illetve a bőrápolás kategóriában - mind a 16 országban az élen végeztek. A nagy nyertesek között van a Visa is, amely 14 országban nyert - a két kivétel Magyarország, ahol a MasterCard, valamint Nagy-Britannia, ahol a Barclaycard kapta a legtöbb szavazatot.

A legnagyobb változatosságot az internetszolgáltatók mutatták: a 16 ország 16 különböző győztest mutatott fel - figyelembe kell venni persze, hogy ez az ágazat még "országspecifikus", és a nagy nemzetközi szereplőket a helyi leányvállalatok képviselik.

A Reader's Digest felmérése szerint a magyarok által immár zsinórban öt éve az Opelt tartják a legmegbízhatóbbnak, a maga kategóriájában hasonló eredményt ért el a T-Online (Axelero), a Nokia, a Canon, az IBUSZ, az OTP, az Allianz, a Mol, az Avon (kozmetikumok), a Nivea (bőrápolás), az Algopyrin (fájdalomcsillapító) és az Ariel is.

A megfázás legmegbízhatóbb kezelője újra a NeoCitran, amely az elmúlt négy évben a Coldrexszel felváltva végzett a lista élén. A vitaminok között a Béres Csepp évek óta tartó hegemóniáját törte meg az Actival, és új nyertest hirdetnek a hajápolási termékek kategóriájában is, ahol a Head & Shoulderst a Schauma, valamint a gabonapelyhek között, ahol a Nestlét a Cerbona váltotta.

A Reader's Digest felmérésében a 20 kategória minden országban ugyanaz volt, a speciálisak köre azonban országról országra változik. A magyar részről választott listán szerepel - többek között - a rádióállomás, a tévécsatorna, az ásványvíz, a babaápolás és a sör is, e kategóriák győztesei rendre a Sláger Rádió, az RTL Klub, a Szentkirályi, a Johnson & Johnson és a Borsodi.

A felmérés a megbízhatóság és a vásárlási szokások kapcsolatát is megvizsgálta. A magasabb minőségért a válaszadók döntő - a 16 országban 87, Magyarországon 91 százalékos - többsége szerint megéri mélyebben a pénztárcába nyúlni. A magyar válaszadók ugyanakkor több kérdésben az európai átlagtól meglehetősen eltérő attitűdöket mutattak. Azzal az állítással, hogy "vásárláskor a legalacsonyabb árú termékeket keresi", mindössze 29 százalék értett egyet, a felmérésben szereplő 16 ország legalacsonyabb mutatóját produkálva (az európai átlag 56 százalék).

Ennek fényében érthető, hogy honfitársainknak mindössze 23 százaléka állította magáról, keresi a kockázatot - ez ugyancsak a legalacsonyabb európai érték. A reklámok ugyanakkor mintha nálunk hatnának a legkevésbé: a válaszadóknak mindössze 18 százaléka állította azt, hogy a hirdetések hatására vásárolni támad kedve - az európai mutató 34 százalékos. A többiek tanácsát a magyar válaszadók 29 százaléka új termék vásárlásánál mindig kikéri - ebben a tekintetben a középmezőnyben foglalunk helyet, a legönfejűbbek a felmérés szerint a finnek (17 százalék), a lengyeleknek viszont több mint kétharmada csak alapos konzultáció után szánja rá magát a vásárlásra.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?