10 millió amerikai egyet akar
Az előválogatás a vállalat állítása szerint komoly közvélemény kutatások eredménye. A bíbor például - Bob Gamgort, a Masterfoods USA csokoládéügyi vezére szerint - úgy került a kalapba, hogy amikor 1995-ben megszondázták a lakosságot arról, milyen szín váltsa fel a sárgásbarnát, a kék után a legtöbben (10 millióan) erre szavaztak.
Ibolya nem vált be
Amikor 1941-ben piacra dobták, az M&M's bigyók színe piros, sárga, zöld, narancssárga és ibolyaszínű volt. Nyolc évvel később az ibolyát lecserélték a sárgásbarnára, ám ez sem jött be igazán a fogyasztóknak, hiszen 1995-ben ismét ezen a poszton cserélt a Masterfoods.
Az Index Színpszichológiai Fakultása szerint a szavazás értékes információkat nyújt majd arról, hogy az M&M's vásárlóinak táborán belül létező három nagy áramlat avagy iskola közül melyik alkot relatív többséget. A rózsaszín ugyanis elemző csoportunk szerint egyértelműen az infantilis-kiskorú, a zöldeskék a new ages-álbuddhista-illóolajos, míg a bíbor a könnyűdrogos szubkultúra szívéhez áll legközelebb.