Szibériába megy a Metro

2006.08.29. 07:51
Bejött a Metro AG kelet-európai terjeszkedési terve: idén az orosz piacról származó bevételeik hatvan százalékkal 2,3 milliárd euró fölé emelkednek. Media Markt nylíik Moszkvában és Szentpéterváron, de a cég Dél-Oroszországban és Szibériában is terjeszkedne.

A Metro AG előrejelzése szerint oroszországi árbevétele az idén több mint 60 százalékkal, 2,3-2,4 milliárd euróra nő. A legnagyobb német kiskereskedelmi hálózat ebben az évben 350 millió euró értékű beruházást hajt végre Oroszországban, amellyel ottani összes befektetéseinek értéke eléri az egymilliárd eurót.

Az idén 15 új áruházat nyitnak, a csoporthoz tartozó Media Markt például Moszkvában és Szentpéterváron jelenik meg első fogyasztói elektronikai áruházaival. A következő években Nyugat- és Dél-Oroszország, illetve Szibéria felé akar terjeszkedni a csoport.

Szakértők értékelése szerint igen előrelátó lépés volt a Metro részéről, amikor néhány évvel ezelőtt kelet-európai terjeszkedésről döntött. Míg a lanyha kereslettől sújtott német piacnak kiszolgáltatott versenytársai forgalomcsökkenéstől és veszteségektől szenvednek, a Metro az új piacoknak köszönhetően növelni tudta árbevételét és nyereségét.

Oroszországban például az elmúlt években a megugró olaj- és gázbevételek által hajtott gazdasági fellendülés nyomán – dollárban számolva is – megnégyszereződtek a keresetek, ennek köszönhetően a Metro ottani tevékenysége a cégvezetés közlése szerint nyereséges.