Árpád
-2 °C
4 °C

A német gazdaság biztosan nyert

2006.07.09. 19:18
A Deutsche Telekom, a világbajnokság egyik főszponzora 350 millió eurós többletbevételre számít, de nyert a német vasút és persze az egész idegenforgalom, utóbbi a várakozások szerint hosszú távon is.
Közgazdászok szerint 0,3 százalékkal segítheti az idei német gazdasági növekedést a vasárnap véget ért labdarúgó-világbajnokság, bár hatása hosszan elnyúló is lehet: Németország a torna idején vonzó arcát mutatta, jó volt a szervezés, barátságosak voltak az emberek, ez hasznára lesz az idegenforgalomnak. A 64 mérkőzésre minden jegy elkelt, átlagban 51 ezer ember tekintette meg a meccseket. Ez a labdarúgó-világbajnokságok 76 éves történetében az egyik legmagasabb szám. Magasabb volt 1994-ben az Egyesült Államokban (68 ezer néző átlagban), mert nagyobbak voltak a stadionok. A szervező bizottság 200 millió eurós bevételre számított 95 százalékos kihasználtság esetén, a bevétel húszmillió euróval több lesz a reméltnél. A világbajnokság körülbelül 50 ezer munkahelyet teremtett, ezeknek körülbelül a fele megmarad.

Vonatjegyre és telefonra költenek a drukkerek

A Német Vasút (Deutsche Bahn - DB) utaslétszáma 15 millióval gyarapodott egy átlagos június-júliushoz képest, a vállalat tízezer pótszerelvényt állított be a helyi és a helyközi tömegközlekedésben, továbbá 370 távolsági pótszerelvényt. Hartmut Mehdorn, a DB főnöke nyereségre számít. Felmérések szerint a stadionokat felkereső mintegy 3,2 millió ember 60 százaléka a helyi tömegközlekedést vette igénybe. A Deutsche Telekom, a világbajnokság egyik főszponzora 350 milliós többletbevételre számít. A konszern leányvállalata, a T-Systems elsősorban a műszaki infrastruktúra kiépítéséből húzott hasznot, a telefonos üzemág pedig abból a milliónyi beszélgetésből, amelyeket a szurkolók bonyolítottak le az otthon maradottakkal. A Puma sportáru cég "futballüzletága" 40 százalékos emelkedést mutatott a tavalyi év első félévéhez képest.

A müncheni Ifo-intézet szakembere, Hans Russ szerint különösen az utazási, a hotel-, a vendéglátó ipari, a ruházati, az ajándéktárgy- és a biztosítási szakmán lendíthetett a világbajnokság, bár például a berlini szállodások igazán csak a bajnokság vége felé voltak elégedettek a kihasználtsággal.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?