Chevrolet Astra
A Reuters ugyanakkor arra is kitér, hogy a GM és az AvtoVAZ 2005-ben megkezdi az Astra II összeszerelését a 2001-ben alapított GM-AvtoVAZ vegyesvállalatnál Togliattiban. Az orosz és az amerikai vállalat egyetértett a vállalkozás közös finanszírozásában. Az előzetes felmérések szerint a termelés beindítása 80-100 millió dollárba kerülne, ám a General Motors még vizsgálja a piaci körülményeket. Mert ugyan Oroszország a világ 10 legnagyobb autópiaca közé számít, a gyártási volumen tervezéséhez fel kell mérni a piac felvevőképességét is. A tervek szerint azonban a GM-AvtoVAZ az idén 30 ezer, jövőre 60 ezer, az Astra-összeszerelés megindítása után, 2005-ben pedig 75 ezer autót bocsát ki.
Az úgynevezett Chevrolet Astrának már ára is van: a négyajtós 11-12 ezer dollár lesz, konkurenciát támasztva a hasonló összegért kapható, és szintén Oroszországban készülő Ford Focusnak.
Ford és Renault
A másik amerikai autóipari óriás, a Ford orosz leányvállalata, a Ford ZAO folytatja termelésbővítő beruházásait, s ez az egyetlen márka, amely nem vegyesvállalatban készül Oroszországban. A ZAO az idén 15 ezer Focust bocsát ki, de engedélye van az orosz kormánytól, hogy termelését az évi 25 ezres szintig emelje. A Renault pedig bejelentette hogy 250 millió dolláros beruházást folytat moszkvai gyárában, hogy az 2007-re évi 60 ezer, később pedig akár 120 ezer gépkocsit is elkészíthessen.