Egészen különleges esemény
Az adásban többek között a P&G, a General Motors, a McDonald's, az American Express, a Pepsi, az Anheuser-Busch, az AOL Time Warner, a Kodak és a MasterCard reklámjai lesznek láthatók.
Az Oscar-gála üzleti szempontból annyira elit esemény, hogy az ABC ilyenkor kivételesen nem garantál nézettséget a hirdetőknek, így azok nem kapnak kompenzációképpen ingyenes reklámidőt, ha a műsort a vártnál akár sokkal kevesebben nézik.
Nyomul a Cadillac
Az egyik leglendületesebb reklámozó a Cadillac lesz, amely hét szpotja levetítéséért nem sajnálja a 2,1 milliárd forintnak megfelelő dollárt. "Célcsoportunkba a 35 és 50 év közötti, főiskolai végzettségű, nagyvárosban vállalkozásból élő, évi legalább 125 ezer dollárt (28 millió forintot) kereső férfiak tartoznak. Az Oscar-gála az egyik legkiválóbb lehetőség, hogy őket elérjük" - mondta Jeff Kuhlman, a GM Cadillac divíziójának kommunikációs igazgatója.
Háborús kísérleti nyulak
A furfangos hirdetők tesztcsoportokat állítottak össze az amerikai lakosság modellezésére, hogy megtudják, hogyan reagálnának, ha időközben kitörne a háború. Az eredmények azt mutatták, hogy az emberek háborús időkben hírekre és információkra vágynak, de igénylik a szórakoztatást is. De annak a bensőséges, bohókás, családias vállfaját keresik ilyenkor, aminek a díjkiosztó teljességgel megfelel. Ugyanakkor a szokásostól eltérő reklámokat tolerálnák jobban: háborúban nem csípik a humoros, ironikus filmeket, sokkal inkább a hazafias zászlólengetés lehet a nyerő.
Egy biztos: a gála alatt minden nagy hirdető a körmét fogja látni, hogy valamelyik díjazott nehogy háborúellenes szlogeneket dobjon be.