Fél perc reklám 300 millió forintért

2003.03.06. 12:43
Mivel a március 23-i díjátadáson nem szerepel mondjuk a Titanichoz hasonlítható kasszasikert aratott film, szakmabeliek a nézettség zuhanásától tartottak. A hirdetők a jelek szerint nem: míg tavaly egy 30 másodperces reklámfilm vetítéséért 288 millió forintnak megfelelő dollárt kértek, idén az ár 302 millió ennek ellenére dőlnek a megrendelések. A hirdetők arra is készülnek, hogy közben kitörhet a háború.
Rekordnak számít az a 78,3 millió dollár, amit a hirdetők összesen leperkálnak az ABC kezébe. A szakemberek két okot emlegetnek. Az egyik az, hogy a háborús helyzet miatt a közönség talán még a szokottnál is jobban gerjed a felejtést hozó, csillogó showműsorra. A másik, hogy az Oscar-gálát a szokásos tévéshow-közönségnél jóval képzettebb, gazdagabb és befolyásosabb fogyasztók is figyelik, olyanok, akik más program kedvéért nem kapcsolnák be a tévét.

Egészen különleges esemény

Az adásban többek között a P&G, a General Motors, a McDonald's, az American Express, a Pepsi, az Anheuser-Busch, az AOL Time Warner, a Kodak és a MasterCard reklámjai lesznek láthatók.

Az Oscar-gála üzleti szempontból annyira elit esemény, hogy az ABC ilyenkor kivételesen nem garantál nézettséget a hirdetőknek, így azok nem kapnak kompenzációképpen ingyenes reklámidőt, ha a műsort a vártnál akár sokkal kevesebben nézik.

Nyomul a Cadillac

Az egyik leglendületesebb reklámozó a Cadillac lesz, amely hét szpotja levetítéséért nem sajnálja a 2,1 milliárd forintnak megfelelő dollárt. "Célcsoportunkba a 35 és 50 év közötti, főiskolai végzettségű, nagyvárosban vállalkozásból élő, évi legalább 125 ezer dollárt (28 millió forintot) kereső férfiak tartoznak. Az Oscar-gála az egyik legkiválóbb lehetőség, hogy őket elérjük" - mondta Jeff Kuhlman, a GM Cadillac divíziójának kommunikációs igazgatója.

Háborús kísérleti nyulak

A furfangos hirdetők tesztcsoportokat állítottak össze az amerikai lakosság modellezésére, hogy megtudják, hogyan reagálnának, ha időközben kitörne a háború. Az eredmények azt mutatták, hogy az emberek háborús időkben hírekre és információkra vágynak, de igénylik a szórakoztatást is. De annak a bensőséges, bohókás, családias vállfaját keresik ilyenkor, aminek a díjkiosztó teljességgel megfelel. Ugyanakkor a szokásostól eltérő reklámokat tolerálnák jobban: háborúban nem csípik a humoros, ironikus filmeket, sokkal inkább a hazafias zászlólengetés lehet a nyerő.

Egy biztos: a gála alatt minden nagy hirdető a körmét fogja látni, hogy valamelyik díjazott nehogy háborúellenes szlogeneket dobjon be.



  • Tippek
  • Bankszámla