Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Francia autógyár lesz Közép-Európában?

2002.10.29. 09:57
Európa második legnagyobb autógyártója, a PSA Peugeot Citroën 700 millió eurós beruházással új összeszerelő üzem létesítését tervezi Közép-Európában. A beruházás helyszínéről, mely az előzetes hírek alapján Magyarországon is lehet, a jövő év elején döntenek.
Évi minimum 300 ezer autó összeszerelésére alkalmas üzemet kíván építeni a PSA Peugeot Citroën Közép-Európában, miután ez a térség komoly előnyöket kínál - jelentette be tegnap a francia autógyártó csoport. A vállalat a jövő év elején határoz arról, hogy hol építik fel a termelést 2006-ban megkezdő gyárat. Az új üzemben a Dow Jones értesülései szerint a gyár 1-es padlólemezén végeznék az összeszerelést. Erre a padlólemezre épül jelenleg a cég egyik legújabb modellje, a Citroën C3-as kisautó. A vállalat szóvivője közölte: az új üzemben nemcsak Citroën-, hanem Peugeot-modelleket is szerelnek majd össze. Ez lesz a PSA tizedik európai üzeme, s egyben az egyik legnagyobb is.

Kicsi a kapacitás

A beruházás azt jelzi, hogy a csoport az eddigi sikerek után folytatni kívánja a dinamikus növekedést. A PSA 1997-ben 2,1 millió, 2002-ben 3,25 millió járművet állított elő és 2006-ra már 4 milliós darabszámot tervez. Jelenleg évi 3 milliárd eurót fordítanak fejlesztésre és korszerűsítésre. A közép-európai régió mellett szól, hogy a cég itt öt év alatt 5-ről 12 százalékra emelte piaci részesedését. Tavaly a japán Toyota Motor Corp.-pal közös vállalatot hoztak létre kisautógyár építésére Csehországban, amely 2005-ben kezdi meg működését.

A Peugeot Citroën az elmúlt években a kedvezőtlen gazdasági feltételek ellenére növelni tudta termelését és termelékenységét. A kapacitáskihasználtság, amely 1997-ben csak 69 százalékos volt, 2001-ben 114 százalékra emelkedett (a mutató a túlórákkal emelkedik 100 fölé.) Ez azt is jelenti, hogy a jelenlegi gyártókapacitás immár túl kicsi, ez indokolja elsősorban az új gyár építését. Bár a befektetők a szűkülő autópiacon általában nem nézik jó szemmel a gyárak kapacitásnövelését, a francia csoport részvényeinek árfolyama a terv bejelentése után 3,25 százalékkal nőtt - jelentette a Bloomberg.