Business Talks '24
Üzleti konferencia
Kicsi a kapacitás
A beruházás azt jelzi, hogy a csoport az eddigi sikerek után folytatni kívánja a dinamikus növekedést. A PSA 1997-ben 2,1 millió, 2002-ben 3,25 millió járművet állított elő és 2006-ra már 4 milliós darabszámot tervez. Jelenleg évi 3 milliárd eurót fordítanak fejlesztésre és korszerűsítésre. A közép-európai régió mellett szól, hogy a cég itt öt év alatt 5-ről 12 százalékra emelte piaci részesedését. Tavaly a japán Toyota Motor Corp.-pal közös vállalatot hoztak létre kisautógyár építésére Csehországban, amely 2005-ben kezdi meg működését.
A Peugeot Citroën az elmúlt években a kedvezőtlen gazdasági feltételek ellenére növelni tudta termelését és termelékenységét. A kapacitáskihasználtság, amely 1997-ben csak 69 százalékos volt, 2001-ben 114 százalékra emelkedett (a mutató a túlórákkal emelkedik 100 fölé.) Ez azt is jelenti, hogy a jelenlegi gyártókapacitás immár túl kicsi, ez indokolja elsősorban az új gyár építését. Bár a befektetők a szűkülő autópiacon általában nem nézik jó szemmel a gyárak kapacitásnövelését, a francia csoport részvényeinek árfolyama a terv bejelentése után 3,25 százalékkal nőtt - jelentette a Bloomberg.
Business Talks '24
Üzleti konferencia