Ingyen antidepresszánst kínál a búskomor dotkom cég

2001.11.19. 10:50
Jól egymásra találhat a három fél: a befektetőinek pénzét elfolyató internetes cég, a vezető termékét elvesztő gyógyszergyár és a pesszimista amerikai fogyasztó. A WebMD nevű online cég weblapján keresztül a fogyasztó egyhavi ingyen adaghoz juthat az Eli Lilly legendás antidepresszánsából, a Prozacból.
Rövid idő alatt piaci részesedésének 80 százalékát vesztette el a Prozac, amely annyira ismert kedélyjavító gyógyszer, hogy az Egyesült Államokban egész generációt neveztek el a hangulatot elviselhetővé, a szexuális életet cserébe örömtelenné tevő piruláról. A hirtelen zuhanás oka az, hogy lejárt a szer védettsége, így a konkurens gyártók is piacra léphettek olcsóbb, azonos hatóanyagú készítményeikkel.

Vidám Világháló

Az Eli Lilly válaszul kihozta a gyógyszer hetente egy alkalommal beszedendő, erősebb változatát, amelynek egyelőre nincsen olcsóbb versenytársa. A szert a gyár a folyamatosan veszteséges WebMD egészségügyi weboldalon reklámozza. Az érdeklődő vásárlók receptjük beküldése fejében ingyen kapnak egy havi adagot.

A reklámkampány televízióban és a nyomtatott sajtóban is folyik, ám a hirdetések mind a WebMD-re irányítják az érdeklődőket.

Kihasználják a közhangulatot?

Amerikában sokan úgy vélekednek, hogy a reklámozók az USA polgárainak megromlott hangulatát próbálják kihasználni, a reklámkampányt szeptember 11-e után ugyanis érezhetően felpörgették. Az Eli Lilly szóvivője cáfolta ezt, mondván, hogy a marketing akció azokat célozza meg, akiken már diagnosztizálták a depressziót és állapotukat a Prozac-ban is meglévő hatóanyaggal sikeresen stabilizálták.