Bár eddig a pillanatig a járvány nem okozott fennakadást, az amerikai vállalkozások igen sebezhetőek: a legnagyobb szupermarketláncokat ruhával ellátó Kellwood termékeinek például 70 százaléka Ázsiában készül.
Nincs kontroll
A probléma az, hogy mivel az amerikaiak nem utaznak Hongkongba, Kínába, Szingapúrba és Vietnamba, nem tudják ellenőrizni az újabb modellek minőségét és részleteit. A Gap például eddig egész minőségellenőrző csoportokat küldött a kínai gyárakba, amelyek igen olcsóak, ám a termékeik emiatt néha gyatra minőségűek.
Ami nem ázsiai, az drágább
Ha akadozni kezdene a termelés a járvány miatt, a bevált modellek sem fognak érkezni, de ez a divatcégek legrosszabb, szélsőséges forgatókönyve. Szakértők szerint a termelés áthelyezése Ázsiából mondjuk Latin-Amerikába jelentősen megdrágítaná a ruhákat az egész világon.
Alig repülnek
A hongkongi Cathay Pacific légitársaság közvetlenebbül is megszenvedi a járványt: részvényeinek árfolyama hétfőn 17 hónapos mélypontra süllyedt, miután a cég megpendítette, hogy ha a kór továbbra is elriasztja az utasokat, akár járatainak leállítására is kényszerülhet. Már így is törölték járataik 42 százalékát. A hír egy belső dokumentumból szivárgott ki, magával rántva a mélybe számos más ázsiai konkurens, így a Singapore Airlines, a China Southern Airlines és az EVA Airways árfolyamát is.