Nagy, de törékeny
A legjobb eredményt az Acura MDX érte el, amelyben átlagosan 448 dollárnyi (126 ezer foirnt) kár keletkezett a négyszer megismételt kísérletsorozatban. A többi márkák esetében a javíttatás 747 és 1451 dollár közötti összegbe került volna. Az ütközés erejének felméréséhez jó támpont lehet, hogy az Egyesült Államokban forgalmazott személygépkocsik lökhárítójának 2,5 mérföldes óránkénti sebességig nem szabad megsérülnie. A városi terepjáróknál viszont nincsen ilyen követelmény.
Félmillió forintnál nagyobb kár enyhe ütközéstől
A leggyászosabban a Suzuki Grand Vitara XL-7 szerepelt, mivel az egyik próbaütközéskor 2 ezer dolláros kár keletkezett benne, a négy kísérlet során összesen pedig 5802 dollárnyi. Szintén könnyen törött a 2002-es Buick Rendezvous, 5 ezer dollár feletti számlával, csakúgy mint a 4500-ig jutó, szintén 2002-es Isuzu Axiom, vagy a 2001-es Pontiac Aztek.
Előbb zúz szét a vonóhorog
A Toyota Highlander hátsó lökhárítója remekül helytállt, az első viszont igen könnyen horpadt. A Chevrolet TrailBlazer 800 dollár körüli kárértékkel az átlagnál jobban teljesített, ám ez az érték csak az autó elejére jellemző, a hátulról történő ütközésekkor ugyanis a széria felszerelésnek számító vonóhorog elnyelte a csattanás energiáját.
A fontos, hogy szép legyen
Brian O'Neill, a független intézet elnöke szerint a gond az, hogy a gyártók a jó design érdekében lemondanak a biztonságos lökhárítókról. Emlékezetes, hogy SUV-ok, nevezetesen Ford Explorerek voltak a főszereplői a több millió gumiabroncs visszahívásával záruló Firestone-Ford vitának, amely azért pattant ki, mert több mint 200 amerikai autós halt meg durrdefektes Explorerekben. Az autógyár szerint a gyenge minőségű abroncsok voltak ludasak, a Firestone viszont a Ford terepjárójának instabilitására hivatkozott.
A botrányos vitának tulajdonítják sokan, hogy a Ford márkanevének értéke egy nagyszabású felmérés szerint egy év alatt 17 százalékkal csökkent.