Olivér
5 °C
8 °C

Nem emelkedik a tanszerek ára

2005.08.05. 08:26
Már több hipermarketlánc is megkezdte az akciós tanszerek árusítását, ésváltozatlanul a papíráruk terén dúl a legnagyobb árverseny, ez bizonyul a vevőcsalogatás egyik alapvető eszközének.

Nem kell bedőlni az akciós tanszercsomagokat kínáló áruházláncoknak, figyelmeztet Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos Egyesületének (MSZOE) elnöke a tanévkezdés előtti dömping előtt. A nagy árkedvezménnyel kínált összeállítások sokszor az iskolában szükségtelen termékeket is tartalmaznak, amelyeket teljesen fölösleges megvenni. Az elnök arra is felhívja a szülők figyelmét, hogy kérhető munkáltatói támogatás az iskolakezdéshez. Ez a juttatás gyermekenként jár, és a cégek leírhatják az adójukból; összege tavaly 10 ezer forint volt.

Azt is érdemes tudni, hogy csak az iskolaszék, vagy ha az nincs, az iskolai szülői szervezet által jóváhagyott szerek tehetők kötelezővé a tanulók számára, ami már csak azért is lényeges, mert lapunk értesülései szerint volt példa arra, hogy pedagógusok jutalékot kaptak írószerboltoktól, ha a "megfelelő" körző-, rajzlap- vagy akár vízfestékmárkának a beszerzését írták elő diákjaik számára.

Keresik az akciókat

A Tesco áruházakban július végén indult a vásár, amely egészen szeptember 9-ig tart. Nem jellemző, hogy emeltük volna árainkat, sőt több mint ötszáz iskolai termék kevesebbe kerül, mint tavaly ilyenkor, mondta el a Napi Gazdaságnak Danks Emese, a Tesco Global Áruházak pr-igazgatója. Komoly igény mutatkozik az akciókra, az iskolakezdés a mi szempontunkból is fontos időszak - jelentette ki Gillemot Katalin, az Auchan kommunikációs igazgatója - hiszen az árengedményeknek köszönhetően 2003-hoz képest tavaly negyven százalékkal nagyobb bevételt értünk el.

A magyar hipermarketek és írószerüzletek egyik legnagyobb beszállítója, az ICO Rt a tanszerek körében nem emelt árat. Idén a Koh-I-Noor, ICO, Parker márkák ez évi iskolaszezoni forgalmát egymilliárd forint körülire várja a cég, az eddigi forgalom pedig már meghaladta az elmúlt év azonos időszakában regisztráltat. Ebben az évben új értékesítési csatornák is megjelentek, mint például az Office Depot vagy a Minimax internetes áruháza, de a piac felvevőképessége változatlan maradt, nyilatkozta Domokos Péter, az ICO igazgatója. Idén több piaci szereplő háttérbe került, a forgalmazók leszűkítették a beszállítók körét, mondta az igazgató.

Minőségre vágynak

Megnőtt ugyanakkor a forgalmazók igénye a minőségi iskolaszerek iránt. Az ÁPISZ-nál 2004 hasonló időszakához képest 10-15 százalékos forgalomnövekedésre számítanak. Nem kívánunk versenyezni a hipermarketekkel, jelentette ki Molnár Tamás, a vállalat kereskedelmi igazgatója. A társaság klasszikus kiskereskedelmi láncként inkább a visszatérő, magasabb árat is megfizető vevőkre apellál. Az első negatív tapasztalatok megvannak már az olcsó tanszerekről; folyamatosan nő az igény a jó minőségű, tartós termékek iránt, állítja Molnár.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?