Megerősíti-e a nemi diszkriminációt a Télapó?
Idén szinte minden magára valamit adó bevásárlóközpont természetes fehér szakállal rendelkező Télapót akar |
A The Sun által megkérdezett jogi szakértő, Nicole Askham szerint a Woolworth a Télanyó-jelmezzel a szélsőségekig vitte ugyan az uniós szabályozás értelmezését, az eset mindenesetre olyan problémára utal, melyet a kiskereskedők fellelhetnek a rendelkezés szövegében.
Nem a Mikulásra gondoltak
Az Európai Unió egyik szóvivőnője szerint méretes ostobaság, hogy az EU egyenlő bánásmódot megkövetelő rendelkezése termékekre - mondjuk a Télapó-jelmezre is - vonatkozna. A szabályozás szerinte azt kívánja biztosítani, hogy a munkahelyeken a nők és a férfiak egyenlő elbánásban részesüljenek.
A Woolworth akciójának más kritikusai szerint a kiskeresdelmi lánc a Télanyó-jelmez piacra dobásával - a decemberi vásárlói rohamra készülve - egyszerűen olcsó publicitást vásárolt magának a brüsszeli bizottság számlájára.
A saját szakállal rendelkező Télapók jobban keresnek
Bár az Egyesült Államokban nem zajlanak olyan mélyreható változások a Télapó-üzletágban, mint Nagy-Britanniában, a Reuters beszámolója szerint a kis fogyasztók élethűbb Télapó-tapasztalásra való törekvése lassan meghozza gyümölcsét: idén szinte minden magára valamit adó bevásárlóközpont természetes fehér szakállal rendelkező Télapót akar.
"Az elmúlt öt évben elmozdulást érzékeltünk a valódi szakáll felé" - tárta fel a trendet a hírügynökségnek nyilatkozva Rick Eggeseiecker, a több mint 300 bevásárlóközpontba fotogén Télapókat kiközvetítő SantaPlus értékesítési igazgatója.