Télanyó itt van

2001.10.24. 11:43
A brit Woolworth áruházlánc mintegy 800 üzletében megkezdte a Télanyó-jelmezek árusítását, a cég ugyanis szeretné elkerülni, hogy nemi diszkrimináció miatt bárki is bíróság elé citálhassa.
A Woolworth vezetése attól tart, ha csak Télapó-jelmezeket kínálnának, akkor valamelyik elszánt pereskedőben felmerülhetne, hogy a cég nem tesz eleget az Európai Uniós szabályozásnak.

Megerősíti-e a nemi diszkriminációt a Télapó?

Idén szinte minden magára valamit adó bevásárlóközpont természetes fehér szakállal rendelkező Télapót akar
A kiskereskedő jogászait elsősorban az aggasztja, hogy a rendelkezés szövegébe bekerült egy olyan passzus, mely a "nemi sztereotípiákat megerősítő termékek" homályos kategóriájára vonatkozik.

A The Sun által megkérdezett jogi szakértő, Nicole Askham szerint a Woolworth a Télanyó-jelmezzel a szélsőségekig vitte ugyan az uniós szabályozás értelmezését, az eset mindenesetre olyan problémára utal, melyet a kiskereskedők fellelhetnek a rendelkezés szövegében.

Nem a Mikulásra gondoltak

Az Európai Unió egyik szóvivőnője szerint méretes ostobaság, hogy az EU egyenlő bánásmódot megkövetelő rendelkezése termékekre - mondjuk a Télapó-jelmezre is - vonatkozna. A szabályozás szerinte azt kívánja biztosítani, hogy a munkahelyeken a nők és a férfiak egyenlő elbánásban részesüljenek.

A Woolworth akciójának más kritikusai szerint a kiskeresdelmi lánc a Télanyó-jelmez piacra dobásával - a decemberi vásárlói rohamra készülve - egyszerűen olcsó publicitást vásárolt magának a brüsszeli bizottság számlájára.

A saját szakállal rendelkező Télapók jobban keresnek

Bár az Egyesült Államokban nem zajlanak olyan mélyreható változások a Télapó-üzletágban, mint Nagy-Britanniában, a Reuters beszámolója szerint a kis fogyasztók élethűbb Télapó-tapasztalásra való törekvése lassan meghozza gyümölcsét: idén szinte minden magára valamit adó bevásárlóközpont természetes fehér szakállal rendelkező Télapót akar.

"Az elmúlt öt évben elmozdulást érzékeltünk a valódi szakáll felé" - tárta fel a trendet a hírügynökségnek nyilatkozva Rick Eggeseiecker, a több mint 300 bevásárlóközpontba fotogén Télapókat kiközvetítő SantaPlus értékesítési igazgatója.