Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Tízmillió autót adtak el Európában idén

2004.09.14. 10:51
A dél-koreai autógyártók jelentősen növelték eladásaikat, ám az európai piacnak csak egy kis részét tudhatják magukénak. A piacvezető Volkswagen közel tízszázalékos forgalomcsökkenést szenvedett el, de kevesen vitték a Mercedeseket is.
Míg a dél-koreai gyártók augusztusban is lendületesen növelték nyugat-európai eladásaikat, addig a Volkswagen-csoporton belül csak a Skodákból, a DaimlerChrysler márkái közül pedig a legkisebbekből, a Smartokból fogyott több, mint egy évvel korábban.

Trió

A legfrissebb, előzetes iparági adatok szerint a nyugat-európai piacon augusztusban az egy évvel korábbinál 0,8 százalékkal kevesebb, 774,8 ezer gépkocsi kelt el, az első nyolc hónapban összesen ily módon 1,8 százalékkal nőtt az értékesítés a bázisidőszakhoz képest, s összesen 9,84 millió új autó talált gazdára.

A dél-koreai trió - Hyundai, Kia, Daewoo - folytatták offenzívájukat, eladásaikat közel harmadával 38 ezerre tornázták fel. Közöttük is főként a Kia robbantott: a 10,8 ezer autó több mint ötven százalékos növekedést jelent.

A lendület impozáns, de a trónon továbbra is a Volkswagen-csoport ül, bár eladásai augusztusban 8,2 százalékkal 150 ezer alá csökkentek. A "népautók" produkálták a legnagyobb, 13 százalék feletti visszaesést, miközben a Skodákból 3,5 százalékkal több kelt el, mint egy évvel korábban.

Rossz hónap

Az augusztus különösen rosszul sikerült a DaimlerChrysler számára: 13,3 százalékkal estek vissza az eladásai, a Mercedesekből 16,6 százalékkal fogyott kevesebb, s ha a Smartokból nem fogyott volna hét százalékkal több, a német-amerikai csoport forgalomzuhanása közel 17 százalékra rúgna. A Ford és a francia PSA eladásai több mint két, a FIAT forgalma három százalékkal csökkent, miközben a Renault öt százalékos többletet ért el. A General Motors feleekkora ütemben növelte eladásait, a BMW-csoport 4,4 százalékot produkált.

A japán gyártók összesítve 1,5 százalékkal 105,6 ezer darabra növelték értékesítéseiket, ám az egyes márkákat tekintve igen nagy a szóródás. A Mazda és a Honda bőven tíz százalék feletti növekedést produkált, míg a Mitsubishi hasonló nagyságú visszaesést szenvedett el. A vesztesek között volt a Suzuki is, öt százalékkal.