A vállalat szerdai közlése szerint sikerült a márciusig tartó pénzügyi év harmadik negyedévében a nettó nyereséget 216 milliárd jenre ( 1,7 milliárd euró) növelni, szemben a megelőző pénzügyi év azonos időszakában elért 111,4 milliárd jenes nyereséggel.
Új modellek, kisebb költség
Araki Rjudzsi alelnök két tényezővel, egyrészt az új modellek sikeres bevezetésével, másrészt pedig a globális eladási hálózat megerősödésével magyarázta a jó eredményt. A konszern arra számít ezek alapján, hogy sikerül az idei pénzügyi évben felülmúlni a tavalyi eredményeket. Nem is kevéssel.
Stephen Usher, a J.P. Morgan Reutersnek nyilatkozó elemzője szerint a Toyota remek szereplésének egyik kulcsa a 70 milliárd jenes költségcsökkentés volt. A japán gyártó az eddigi legjobb eredményét 30 százalékkal meghaladó rekordnyereségre számíthat - jósolta Christopher Richter, a HSBC szakértője. A cég saját előrejelzése szerint az üzleti évben 6,22 millió járművet fognak eladni az egy esztendővel korábbi 6,2 millió után.
Jól állnak Amerikában
A nagy kérdés most már az, hogy a kulcsfontosságú amerikai piac 10 százalékát kezében tartó Toyota képes lesz-e 2003-ban fenntartani ezt az ütemet. Ebben az iraki háború akadályozhatja meg, bár a szakértők pillanatnyilag nem számolnak az autók iránti kereslet drasztikus csökkenésével.
A Toyota hisz a növekedésben, hiszen nemrég jelentette be, hogy új pickup-összeszerelő üzemet nyit a texasi San Antonióban 2006-ban, míg 2005-ben egy új mexikói gyár kezd termelni.