Messze a GM-től
Az időnként a gépeit leállítani kényszerülő amerikai vetélytárssal szemben a Toyota még most is kapacitáshiánnyal küzd, jövőre növeli francia és angol gyártósorainak kibocsátását és új üzemet avat Kínában. Szintén jövőre vezetik be a kulcspiacnak számító Egyesült Államokban a fiataloknak szánt Scion márkát, emellett a nagy Camry és az alsó-középkategóriás Corolla megújulása mellett az új Tundra pickup bevezetése is jótékonyan hathat az amerikai eladásokra.
A társaság elnöke ugyanakkor kockázati tényezőként említette meg az iraki helyzetet, a devizaárfolyamok gyors változását és a SARS vírus újbóli feltűnését. A Toyota még nagyon messze van attól, hogy a piacvezető General Motors pozícióját veszélyeztesse, a GM ugyanis az első kilenc hónapban adott el 6,4 millió járművet.
Eredményesség tekintetében azonban a japán gyár pozíciója sokkal jobb, az értékesítés növekedésével ugyanis a profitbővülés is lépést tart. A Toyota továbbra is kisebb kedvezményekkel árulja autóit Amerikában, mint a hazai gyártók, ennek ellenére folyamatosan nő a márka iránt az érdeklődés.