A Toyota lehet a világ második legnagyobb autógyártója

2003.12.19. 08:27
A Toyota válhat a világ második legnagyobb autógyártójává 2004-ben, a társaság ugyanis már több mint hétmillió jármű értékesítésével számol, ami valószínűleg meghaladja az eddigi ezüstérmes Ford eladásait.
A Toyota Motor tegnapi közlése szerint csoportszinten (tehát a Daihatsu kisautógyár és Hino teherautógyár teljesítményét is beszámítva) az idei 6,78 millió után 7,08 millió autó eladását tervezi jövőre. A Ford nem közölt eladási tervet, de a harmadik negyedéves adatokból kiindulva az elemzők szerint elmarad majd a Toyota teljesítményétől.

Messze a GM-től

Az időnként a gépeit leállítani kényszerülő amerikai vetélytárssal szemben a Toyota még most is kapacitáshiánnyal küzd, jövőre növeli francia és angol gyártósorainak kibocsátását és új üzemet avat Kínában. Szintén jövőre vezetik be a kulcspiacnak számító Egyesült Államokban a fiataloknak szánt Scion márkát, emellett a nagy Camry és az alsó-középkategóriás Corolla megújulása mellett az új Tundra pickup bevezetése is jótékonyan hathat az amerikai eladásokra.

A társaság elnöke ugyanakkor kockázati tényezőként említette meg az iraki helyzetet, a devizaárfolyamok gyors változását és a SARS vírus újbóli feltűnését. A Toyota még nagyon messze van attól, hogy a piacvezető General Motors pozícióját veszélyeztesse, a GM ugyanis az első kilenc hónapban adott el 6,4 millió járművet.

Eredményesség tekintetében azonban a japán gyár pozíciója sokkal jobb, az értékesítés növekedésével ugyanis a profitbővülés is lépést tart. A Toyota továbbra is kisebb kedvezményekkel árulja autóit Amerikában, mint a hazai gyártók, ennek ellenére folyamatosan nő a márka iránt az érdeklődés.