Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A túlélésért harcol a Lego

2008.03.08. 08:20
A hat éven felüli gyerekek inkább játszanak videójátékokkal, elektronikus kütyükkel, mint hagyományos játékokkal. A gyártóknak újítani kell, ha nem akarnak eltűnni. A Lego is mindent megpróbál.

A kilenc éves Ida Fraende nagyon szeret Legóval játszani, ez nem ritka a skandináv országokban, de a világ többi részén nem mondható tipikusnak – írja a Reuters. Jorgen V. Knudstorp, a Lego vezére – aki hosszú évek veszteséges működése után újra nyereségessé tette a világhírű céget – pont ezen szeretne változtatni. Az Egyesült Államokra vetné ki a hálóját, ahol jelenleg a Mattel és a Hasbro az úr.

Mindig is próbálkoztunk a lányok felé nyitni, de úgy tűnik a fiúknak sokkal jobban bejön a játék – panaszkodott Jorgen V. Knudstorp. Az egyik lehetőség a lányok megnyerésére, hogy online próbálják elérni őket. Jövőre indítják a Lego Universe-t, mely a Second Life és a World of Warcraft világokhoz hasonló online játék lenne. Bár az online játékoknál is inkább az juthat eszünkbe, hogy a fiúkat vonzza, a nagy gyártók az utóbbi időben pont, hogy a lányoknak készítettek több tartalmat.

A Lego cég fajátékokkat indult, később tért át a műanyag kockákra. A legnagyobb kihívást most az elektronikus kütyük, mp3-ak, videójátékok térnyerése okozza. A hat éven felüli gyerekek egyre kevesebbet játszanak hagyományos játékokkal, ezért kell lépniük a gyártóknak. A hagyományos játékgyártók közül csak nagyon kevesen maradnak meg, a legtöbbjük el fog tűnni.

A Lego már most magáénak tudhat egy elég kiterjedt Star Wars univerzumot, a rajongók a hagyományos játékkal, de számítógépen, konzolokon is végigjátszhatják a filmeket. Ezek tipikusan gyerekeknek készített játékok, esetükben nem merül fel az elmúlt években sokat hangoztatott érv, hogy túl erőszakosak a videójátékok. A Legónál azonban ennél is továbblépnének, arra készülnek, hogy a felhasználók a neten megtervezik a karaktereket és kiegészítőket, majd feltöltik azokat a megfelelő helyre. Ezt a koncepciót néhány éve mutatták be Lego Factory néven, a feltöltött játékot a gyártó elkészíti és kiküldi a tervezőnek.

A Lego a hagyományos játékoknál is nyit a lányok felé. Új sorozatában, a Belville-ben egy királyi család a központi téma, hercegnőstül, lovastul, kiskutyástul – ez általában bejön a lányoknak. Régebben a kórházas szetben minden technikai dolog megvolt a helikoptertől kezdve a mentőautóig. De nem voltak például nővérek, női karakterek, betegek. Ez most megváltozik – ígéri Knudstorp.

A cégnél a tanácsadók és piackutatók mellett gyerekeket is megkérdeznek, hogy követni tudják a fiatalok egyre gyorsabban változó érdeklődését. A Lego magazin például 2,4 millió gyerekhez jut el, rendszeresen készítenek felméréseket a körükben.