Továbbképzés jeltolmács nélkül
"Remélem, hogy példát mutattunk a többi halláskárosult munkavállaló sorstársunknak" - közölte jeltolmácsának segítségével Babaranti Oloyede, a felperesek egyike a hétfői ítélethirdetés után. Oleyde már tizenkét éve dolgozik a UPS oaklandi részlegében és más halláskárosult munkavállalókkal együtt kért kárpótlást alkalmazójától.
A per alapja az volt, hogy a hallássérültek elestek az előléptetésektől, és egészséges társaiknál rosszabb munkakörülmények között kellett dolgozniuk. A vállalat továbbképzésein - például két éve a lépfenéről szóló fórumokon - jeltolmács híján a siketek nem tudták, miről beszélnek az előadók.
A vállalat szerint jó tettek azzal, hogy munkát adtak
A UPS tagadta, hogy diszkriminálná halláskárosult dolgozóit. Állításuk szerint éppen ellenkezőleg, megpróbálnak nekik minél több munkát adni. A vállalat szóvivője szerint régóta dolgoznak azon, hogy kedvező munkakörülményeket teremtsenek a fogyatékosoknak, és erre eddig büszkék is voltak. A megítélt kompenzáció mértéke azonban arra figyelmezeti a UPS-t, hogy a jövőben még biztonságosabb munkakörülményeket hozzanak létre.
A felperesek ügyvédje szerint a cég védekezésének legnagyobb hibája, hogy szerintük a siket emberek boldogabbak lesznek, bármilyen munkakörben is foglalkoztatják őket. A UPS a megítélt kártérítésen kívül elkülönített még százezer dollárt, hogy a halláskárosult munkavállalók és dolgozni vágyók számára jeltolmácsot biztosítsanak. A vállalat gondoskodik még szöveges telefonokról és rezgő személyhívókról, hogy veszély esetén figyelmeztetni tudja nem halló alkalmazottait.