Eladják a Wendy'st

2007.06.21. 15:45
Annyira rosszul megy a Wendy's gyorsétteremláncnak, hogy eladják éttermeiket, hátha az új tulajdonosnak nagyobb szerencséje lesz. Elemzők szerint a márkanévre is ráférne a frissítés, hogy megint a minőségi hamburgerek jussanak az emberek eszébe.

A Wendy's gyorsétteremlánc bejelentette, fontolóra veszi, hogy eladja a egységeit, mert tavalyi éve igen rosszul sikerült. A már meglévő és az újonnan nyílt éttermek is a várakozásokon alul teljesítettek - írja a Wall Street Journal. A rossz eredmények másik oka, hogy a nagy riválisok, a McDonald's és a Burger King egyre agresszívebben terjeszkednek.

A Wendy's még áprilisban azt közölte, az eredményekről teszik függővé a további stratégiát. Azt, hogy átalakítják-e a szervezetet vagy eladják-e a láncot. A legutóbbi közleményük alapján piaci elemzők arra következtetnek, inkább az eladás mellett döntöttek. Az eladás határidejét nem tűzték ki.

Bár a lánc gyengélkedik, még mindig elég értékes ahhoz, hogy egy potenciális vásárlónak megérje befektetni. Ezt leginkább az adósságok visszafizetésével, a vállalat által tulajdonolt éttermi egységek frachise-rendszerbe adásával és a márkanév felfrissítésével lehetne elérni - olvasható a CNN honlapján. Jelenleg a Wendy's 9900 éttermének 22 százalékát maga a cég irányítja, a maradék 78 százalék franchise rendszerben működik.

A Wendy's márkanév még ma is a minőséget jelenti, de nem olyan erőteljesen, mint négy vagy öt évvel ezelőtt. A cél ennek az imázsnak a visszaszerzése.

Az lánc Magyarországon hét éttermet működtetett, de néhány éve az utolsó is bezárt.