A Microsoft-felhasználó nem tud repülni de bármit megtehet

2001.10.12. 10:57
Gigantikus reklámkampánnyal vezeti be Windows XP operációs rendszerét a Microsoft: az akcióra 200 millió dollárt (56,4 milliárd forintot) költenek. A szlogent azonban a terrortámadások miatt le kellett cserélniük. Eredetileg "Készülj fel a repülésre!" lett volna, ám a tragédia után inkább a kivételesen frappáns "Igen, megteheted" lett a jelmondat.
A jövő héten indul a kampány a megváltoztatott szlogennel - jelentette be a Microsoft. A gigantikus marketingakció négy hónapig fog tartani. A reklámspotokban a jelmondatcsere ellenére mezők felett és irodákban repkedő fogyasztókat látni majd. A kampány egy 15 másodperces "ízelítő" filmecskével indul, amelynek célja a figyelem felkeltése, majd három napra rá kezdődik az igazi ágyúzás.

Vén rokkerek után középkorú díva

A Microsoft már a Windows egyik előző verziójának, a '95-ösnek reklámozásához is felhasznált egy nagy popslágert: több millió dollárt fizettek a Rolling Stones-nak a "Start Me Up" felhasználásáért. Most ismét bevetik ezt az eszközt. A kiválasztott dal Madonna "Ray of Light"-ja, amelyet egyelőre titokban tartott összegért vásároltak meg. Stephanie Ferguson, a Microsoft marketingigazgatója szerint a diszkósláger kiválasztása előtt több száz számot hallgattak végig.

Nem csak filmek

A kampányban - melyet a McCann Erickson ügynökség talált ki - a televíziós reklámfilmeken kívül újság- és magazinhirdetések, bannerek és óriásplakátok szerepelnek. Szerte a világon 11 millió demonstrációs CD-t osztanak szét és 62 nyilvános eseményt szerveznek. A nyitóbulit október 25-én tartják New Yorkban.

A buli nem marad el

A terrortámadások után el akarták halasztani az eseményt, de felmerült annak más városba helyezése is. Végül állítólag Rudy Giuliani polgármester személyesen győzte meg Bill Gates-t, hogy a partit az eredeti tervek szerint tartsák meg. A Microsoft vezető marketingesei utalásokat tettek arra, hogy Madonna élőben fog énekelni a partin.

Nem várnak tömeghisztériát

Hiába tartja úgy a Microsoft, hogy az XP a Windows eddigi legütősebb verziója, maga a cég sem számít arra, hogy meg tudná ismételni a Windows 95 bevezetésének sikerét, amikor sokan éjféltől álltak sorba, hogy megszerezzék az első példányok egyikét.