Jön a szemüveg nélküli 3D korszak!

2010.03.10. 10:41 Módosítva: 2010.03.10. 15:47
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Nem kell többé 3D-szemüveg a háromdimenziós filmek nézéséhez. Csak egy speciális monitor, ami előbb-utóbb mindenhol elérhető lesz. Egyedülálló magyar 3D-fejlesztést díjazott az Invitel.

Pályázatot hirdetett tavaly decemberben az Invitel, amelyen az üzleti maximalizmusra törekvő kis- és középvállalkozások szállhattak versenybe innovatív és kreatív fejlesztéseikkel. Az Invitel InnoMax Díjat február 10-én adták át a verseny nyerteseinek három kategóriában, míg a Haszon és a Kürt különdíjakat is átadott.

Az Invitel InnoMax díjat Krisán László, a zsűri tagja adja át Korcsok Zoltánnak, az iPONT-Consulting Kft. vezetőjének
Az Invitel InnoMax díjat Krisán László, a zsűri tagja adja át Korcsok Zoltánnak, az iPONT-Consulting Kft. vezetőjének

A 20-69 fős vállalatok kategóriájában az iPont-Consulting Kft. innovációját értékelte legjobbnak a zsűri, az informatikai cég a 3 dimenzióban látható, valós térbeli élményt nyújtó megjelenítésre fejlesztett ki új megoldást.

A 3D-s megjelenítés régóta foglalkoztatja a kutatókat, a reklámipar pedig nagy várakozással tekint erre a lehetőségre, ugyanis ennél figyelemfelkeltőbb vizuális eszköz kevés létezik az eladóhelyi reklámozásban és promócióban. De az eddigi megoldások nem voltak tökéletesek – nem hordhat mindig mindenki 3D-s szemüveget csak azért, hogy bárhol, bármikor célba juthassanak a 3D-s reklámok. Az iPont olyan szoftvert fejlesztett ki, amelynek alkalmazásához valóban elegendő csak egy speciális LCD-monitor, amit bárhol el lehet helyezni, a háromdimenziós vizuális élményhez szemüvegre és egyéb kiegészítőkre nincs szükség. Az informatikai cég 2007-ben kezdett németországi partnerével közösen foglalkozni a valós 3D kijelzők, és az ehhez kapcsolódó szoftveres megoldások, tartalmak fejlesztésével, kidolgozásával, és értékesítésével. A német partnercég által gyártott 3D készülékre, azaz egy speciális monitorra az iPont olyan szoftvert fejlesztett ki, amely úgy hozza létre a nézőben a térélményt, hogy a monitor a bal és a jobb szem részére más-más képet vetít. Így valójában a felhasználó, a néző agya állítja elő a háromdimenziós képet. A szoftver beállításainak köszönhetően az emberi agy számára a lehető leggyorsabban áll össze a kép és a legtökéletesebb térérzetet kelti, tehát valóban azt érzi a néző, hogy a tárgyak kirepülnek a monitorból. Az eszközt természetesen úgy tervezték, hogy több nézőpontból is ugyanúgy érzékelhető egyidejűleg a különleges 3D-s látvány, ugyanakkor lényeges, hogy maga a monitor nem foglal több helyet a hagyományos LCD képernyőknél.

A speciális monitoron megjeleníthetők az iPont által készített háromdimenziós állóképek, animációk, de lehetőség van arra is, hogy már meglévő kétdimenziós anyagokat (filmeket, mozifilm jeleneteket és egyéb tartalmakat) alakítsanak át háromdimenzióssá speciális kamera igénybevétele nélkül.

Mint már említettük, a reklámipar hihetetlen mértékben hasznosíthatja az új technológiát. Az iPont felmérései szerint a szemüvegnélküli háromdimenziós monitorok hatékonysága tizenötször nagyobb a hagyományos 2D monitorokhoz képest, vagyis a vevő jobban odafigyel rájuk, több ideig tartja a hírdetésen a figyelmét, és fantasztikus vizuális élmény jóvoltából a reklám, vagyis az üzenet hatása is hosszabb időre ragad meg a befogadóban.

Természetesen a szemüvegnélküli 3D nem kizárólag a marketing területén használható nagy hatékonysággal. A 3D-s televíziózás, mozizás, és a számítógépes játékok a szórakozás bevett formái lehetnek nemsokára, de az új technológia elterjedése nem csupán a szórakoztatásba vihet új színt, hanem az oktatásban is nagyon hasznos lehet. Méghozzá pontosan ugyanazért, amiért a reklámozásban is: a 3D-ben vetített oktatófilmek, prezentációk szintén jobban lekötik a hallgatóság figyelmét, és tartalmuk jobban is rögzül a hallgatókban. A szemüvegnélküli 3D technológia vizualizációs áttörést jelenthet a klinikai diagnosztika, a sebészet, a mikroszkópikus vizsgálat és a molekuláris ábrázolás területén is. A klinikai diagnosztikában például a 3D segítségével térben is megjeleníthetőek a CT-, vagy a radiológiai adatok, ami a diagnózis megbízhatóságát erősítheti. Mindezeken túl az iparban és energiaszektorban, az építészetben, a geológiában, archeológiában, szeizmológiában szintén az eddigieknél praktikusabb feldolgozási eljáráshoz juthatnak a kutatók és mérnökök.

Az iPont új technológiáját hazai és nemzetközi kiállításokon, konferenciákon tekintheti meg a szélesebb nagyközönség, valamint időpont egyeztetést követően a Kft. békéscsabai telephelyű 3D bemutató termében is élőben tesztelhető a technológia.

Az Invitel InnoMax Díj és a díjjal járó médiaszereplések mellett az iPont-Consulting Kft. 700 ezer forint értékű új telekommunikációs szolgáltatást nyert az Inviteltől.

Bővebben: http://innomax.invitel.hu/Hirek/20100210_3d_tartalmak

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.