A Bónusz Brigád a közösségi vásárlási mozgalom élén

2010.12.03. 16:54 Módosítva: 2010.12.03. 17:34
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Az utóbbi egy hónapban naponta olvasni a közösségi vásárlás előnyeiről, a Grouponról és a robbanásszerűen fejlődő hazai közösségi vásárló mozgalomról.

Idén nyáron még a kifejezés sem volt bejáratott, most pedig már a jól értesültek fejből több magyar nevét is fel tudják sorolni, akik ezen a területen nyomulnak.  A modelt az USA-ban egy Groupon nevű cég fejlesztette ki (a nevük a group és a coupon szavak ötvözéséből ered), és Magyarországon a Bónusz Brigád volt az első, amelyik a modelt használja.

A Bónusz Brigád nem csak az első, de jelen pillanatban a legnagyobb közösségi vásárló portál, ahol naponta új ajánlatok jelennek meg a legkülönbözőbb szolgáltatásokról. Hitvallásuk szerint ők online közösséget építenek, aminek csak egy része a szeptember 1-én indult bonuszbrigad.hu.

Az oldal tulajdonképpen egy naponta frissülő online program-ajánló, ahol az ajánlatok mellé nagyon nagy kedvezményeket tesznek: éttermekbe, kozmetikai szalonokba, moziba, tanfolyamokra, eseményekre lehet 50-90%-os kedvezményeket kapni.

Ellentétben féltucat vetélytársukkal, amik német, belga, görög és egyéb külföldi nagy cégek magyar leányvállalatai, a Bónusz Brigád velejéig helyi kezdeményezés, amit nem csak szarkasztikus elnevezésük, de az oldalon megjelenő ironikus, néha pimasz, csipkelődő hangulatú írások is tükröznek.

A Brigád kitalálói és vezetői Heller Gábor és Kaprinay Zoltán két egykori bölcsészhallgató. Mindketten elég kacskaringós utat tettek meg a Brigádba való érkezésükig. Heller húsz évet élt New Yorkban, többek között volt taxisofőr és bármixer is, majd tíz évet húzott le a Young & Rubicam reklámügynökségnél kreatívként, hogy aztán 2000-ben történő hazatelepülése után többek közt a nagysikerű Csak szex és más semmi című film egyik írója legyen.

Kaprinay évekig újságíróskodott, az Internetto és az Index egyik alapítója, a Westel, később T-Mobil termékfejlesztő menedzsere, egy ideig az A38 ügyvezetője, és nem mellékesen jelenleg az egyik legkeresettebb internetes tanácsadó.

A Bónusz Brigád színes, változatos ajánlataival, óriási kedvezményeivel és kitűnően megírt cikkeivel a Facebookon is nagy követőtáborra talált, már kb. 12 ezren lájkolták a Brigádot, és tömegesen regisztrálnak az oldalukon.

De nem csak a felhasználók, a szolgáltatók is folyamatosan megkeresik őket, mert nagy lehetőséget látnak a Brigád által használt modellben, és ők sem akarnak kimaradni a „mozgalomból.” Kaprinay arra számít, hogy a magyar piac, hasonlóan a csehekhez és szlovákokhoz, nem beszélve a nyugat-európai országokról, nemsokára robbanni fog, és a két alapító bízik abban, hogy a Bónusz Brigád képes lesz megtartani piacvezető pozícióját a következő években is.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.