Paul Kalkbrenner - in Concert
Művész bemutatása:
Paul Kalkbrenner Lipcsében született 1977-ben, de később Berlinben nőtt fel, és máig Berlin-Friedrichshainban él. 1999 óta adja ki a zenéit a berlini székhelyű BPitch Control kiadón keresztül, melyet DJane Ellen Allien alapított. Trackjei gyakran vezetik a különböző DJ-slágerlistákat, és a webüzletek letöltési listáit.
Paul live DJ-ként járja a világot, és gyakran fellép különféle nagy fesztiválokon (Mayday, Nature One, Sonne Mond Sterne, Melt!, Fusion, Welcome to the Future), és a legnépszerűbb elektronikus zenét játszó klubokban (Womb/Tokió, Macumba/Madrid, Fabric/London, Nitsa/Barcelona, Rex/Paris és a berlini nagyok). A Berlin Calling jelenti Kalkbrenner színészi debütálását.
Albumok:
- Zeit (BPitch Control, 2001)
- Superimpose (BPitch Control, 2001)
- Self (BPitch Control, 2004)
- Maximalive (Minimaxima, 2005)
- Reworks (BPitch Control, 2006)
- Keule (BPitch Control, 2006)
- Berlin Calling - The Soundtrack By Paul Kalkbrenner (BPitch Control, 2008)
- Icke Wieder (2011)
Filmek:
- Berlin Calling, 2008
- A Live Documentary, 2010
2010-ig Paul Kalkbrenner mögött már több mint másfél évtizedes produceri és zenész tapasztalat áll, s mindeközben megtanulta, mit jelent céltudatosan, lépésről-lépésre haladni.
12 éves volt, amikor a berlini fal leomlott. Nemcsak Paul fiatalkorát, hanem generációjának nagy részét is meghatározó zenéje, a techno ekkor még gyerekcipőben járt és várta a nagy áttörést.
A fal ledöntése nemcsak a város és két ország újraegyesítését, hanem mindenekelőtt egy új, kötöttségek nélküli gondolkodásmódot jelentett. A város keleti fele lett a zűrzavaros, de ugyanakkor hihetetlenül kreatív „játszótere” az eufóriában úszó ifjúságnak, mely végre megszabadult a bürokráciától. A korai '90-es évek a fiatal Paul Kalkbrenner számára is meghatározóak voltak és miután számtalan hosszú éjszakát eltöltött az E-Werk, a Planet, és a Whale klubok táncparkettjein, megszületett a nagy álma, hogy ő is zenét szerezzen.
Az évtized közepén televíziós szerkesztőként dolgozott és az itt kapott fizetéseiből finanszírozta első zenekészítő felszereléseinek megvásárlását. Azt már ekkor eldöntötte, hogy nem egyszerű dj akar lenni, aki csak lejátssza mások lemezeit, hanem inkább saját zenéit akarja majd előadni, természetesen élőben. Első hivatalos megjelenése, a "Friedrichshain" EP 1999-re datálódik, kiadásáról pedig Ellen Alien akkoriban induló kiadója, a ma már világszerte ismert BPitch Control gondoskodott.
Ezután egy sor további single és két szerzői album, a "Superimpose" és a "Time" következett, állandó live fellépései pedig egyre jobban megtöltötték naptárját. Paul Kalkbrennerrel óriási lendületet vett a BPitch Control. Harmadik albuma, a 2004-ben megjelent "Self" egy új korszak kezdetét jelentette.
Paul fogékonysága az érzelemmel teli hangzások iránt nemcsak melodikus hangulatot teremtett a lemeznek, de a táncparkettek követelményeinek is eleget tett. Sokak szerint a "Self" Paul eddigi legmuzikálisabb, legkifinomultabb, leg-leg-leg albuma.
Egy évvel később azt is bizonyította, hogy a slágergyártáshoz is kiválóan ért: a "Gebrünn Gebrünn" címő single-je a techno dj-k lemezes táskájának elengedhetetlen kelléke lett, Paul státusza ezzel pedig végleg megszilárdult a legkeresettebb techno művészek élmezőnyében.
2006 elején a német filmrendező, Hans Stöhr, miután rajongója lett a "Self" albumnak, úgy határozott, hogy felveszi a kapcsolatot Paullal. Az alapötlete az volt, hogy forgat egy Berlinben játszódó filmet, mely egy techno művész mindennapjairól szól, és Paul készítené hozzá a filmzenét, valamint tanácsokkal látná el a stábot. Végül sor került a találkozóra, ahol ötleteket és tapasztalatokat cseréltek, majd hamarosan elkezdtek dolgozni a forgatókönyv első vázlatain. Eszmecseréik alatt Hannes rájött, hogy Paul a soundtrack megkomponálása mellett tökéletes választás lenne a film főszereplőjének is. Paul gondolkodás nélkül elfogadta az ajánlatot, majd eldöntötték, hogy "Berlin Calling" lesz a film címe. A filmzene elkészítésének zavartalan menete érdekében Paul és producer társa, Sascha Funke fél évre a híres festő, Cézanne szülővárosába, a dél-franciaországi Aix-en-Provence-be költöztek.
A hideg és szürke berlini téltől távol, ebben az idilli környezetben készült el tehát a teljes filmzene, köztük talán a legismertebb "Sky And Sand" című dal is, mely aztán minden eladási listát megdöntött és több országban is hetekig a top 10-ben tanyázott. Ahogy Paul visszatért Berlinbe, elkezdődött a forgatás, majd 2008 októberében az elkészült filmet először kisebb mozikba és színházakba küldték tesztvetítésekre.
A Berling Calling és Paul debütáló filmszerepe egyöntetű pozitív visszajelzéseket kapott és a film, köszönhetően a berlini klubszcéna
hiteles ábrázolásának, lassan de biztosan kult klasszikussá vált. A film 2009-es DVD megjelenése egy csapásra világszerte új és sokkal nagyobb hallgatóságot hozott Paulnak. 2009 végén egy évtizednyi kapcsolat után elváltak útjaik a BPitch Control-lal, hogy karrierjének következő lépéseit már egyedül tegye meg.